Vyhlásené obstarávanie

Rekonštrukcia budov Domova sociálnych služieb v Osadnom vrátane bezbariérového osobného výťahu - projektová dokumentácia


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Centrum sociálnych služieb Zátišie
Typ obstarávania:
Služby
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
71 680,00
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
71320000-7
Elektronická aukcia:
Neuvedené
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Iný jednofázový postup
Dátum vyhlásenia:
9. November 2023
Lehota na predkladanie ponúk:
20. November 2023
Dátum otvárania ponúk:
20. November 2023
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
IS EVO
Rozdelenie na časti:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Súťažné podmienky

Typ podmienky účasti:

Vhodnosť vykonávať odbornú činnosť

Názov podmienky účasti:

Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov

Popis podmienky účasti:

Zoznam a krátky opis podmienok: Verejný obstarávateľ nesmie uzavrieť zmluvu s uchádzačom ktorý nespĺňa podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. e) a f) alebo ak u neho existuje dôvod na vylúčenie podľa § 23 zákona o verejnom obstarávaní.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

Zoznam poskytnutých služieb

Popis podmienky účasti:

Zoznam a krátky opis podmienok: Podmienky účasti technickej a odbornej spôsobilosť požadujeme preukázať nasledujúcimi dokladmi : 1. Podľa §34 ods. 1 písm. a) zákona : zoznam poskytnutých služieb za predchádzajúce tri roky od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, lehôt dodania a odberateľov; dokladom je referencia, ak odberateľom bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona. 2. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa §34 ods. 1 písm. g), uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. 3. Uchádzač, ktorého tvorí skupina dodávateľov, preukazuje splnenie podmienok účasti na verejnom obstarávaní týkajúce sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne. 4. Pri sumách uvedených v inej mene ako v EUR sa použije pri prepočte z inej meny na EUR kurz inej meny k EUR uvedený v kurzovom lístku ECB zverejnený Národnou bankou Slovenska v deň zverejnenia oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania a ak to nie je možné, potom v najbližší predchádzajúci deň pred dňom zverejnenia oznámenia vo Vestníku verejného obstarávania. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 1 : Zo zoznamu poskytnutých služieb musí vyplývať, že záujemca v relevantnom období poskytol kumulatívne plnenie rovnakého alebo podobného charakteru ako predmet zákazky v min. hodnote 60.000 EUR bez DPH. Za poskytnutie služby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky sa považuje vyhotovenie projektovej dokumentácie na výstavbu alebo rekonštrukciu pozemných stavieb prechodného ubytovania. V zozname uchádzač uvedie kontakty za účelom možnosti overenia predložených údajov. Výkon autorského dozoru sa do plnenia nezapočítava.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Ekonomické a finančné postavenie

Názov podmienky účasti:

Prehľadom o dosiahnutom obrate

Popis podmienky účasti:

Zoznam a krátky opis kritérií výberu: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti uvedené v § 33 ods. 1 písm. d) zákona, ktoré preukazuje predložením: 1. Prehľadom o dosiahnutom obrate v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, najviac za posledné tri (3) hospodárske roky, za ktoré sú dostupné a v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. 2. Doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti uchádzačov so sídlom mimo územia Slovenskej republiky musia byť predložené v pôvodnom jazyku a súčasne musia byť preložené do štátneho jazyka okrem dokladov predložených v českom jazyku. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad v slovenskom jazyku. 3. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa ekonomického alebo finančného postavenia spoločne. 4. Ak uchádzač preukazuje finančné a ekonomické postavenie prostredníctvom inej osoby, uchádzač je povinný predložiť samostatný JED alebo čestné vyhlásenie aj za túto osobu, ak predbežne nahrádza doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti tejto osoby. 5. Na preukázanie finančného a ekonomického postavenia uchádzač môže využiť finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade musí uchádzač obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem § 32 ods. 1 písm. e) zákona a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 zákona. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu 1 : Uchádzač zdokladuje obrat v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka (služby vyhotovenia PD pre pozemné stavby) v hodnote min. 100 000 EUR bez DPH (kumulatívne). Na prepočet ostatnej meny je potrebné prepočítať kurzom stanoveným ECB ku dňu odoslania výzvy na predkladanie ponúk do Vestníka. Preukázanie obratu v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka, preukáže uchádzač predložením výkazov ziskov a strát alebo výkaz o príjmoch a výdavkoch (v prípade, že tieto sú zverejnené v registri účtovných závierok, nie je potrebné ich predkladať) a súbežne čestným vyhlásením štatutárneho orgánu, alebo osobou poverenou štatutárnym orgánom, o výške dosiahnutého obratu v oblasti, ktorej sa predmet zákazky týka (služby vyhotovenia PD pre pozemné stavby) a to za posledné tri (3) hospodárske roky.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Cena
  • Vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritéria na vyhodnotenie ponúk, a to v prípade uchádzača, ktorý sa umiestnil na prvom mieste v poradí. Ak dôjde k vylúčeniu uchádzača alebo jeho ponuky vyhodnotí sa následne splnenie podmienok účasti a požiadaviek na predmet zákazky u ďalšieho uchádzača v poradí tak, aby uchádzač umiestnený na prvom mieste v novo zostavenom poradí spĺňal podmienky účasti a požiadavky na predmet zákazky. Verejný obstarávateľ po vyhodnotení ponúk bezodkladne zašle informáciu o vyhodnotení ponúk všetkým uchádzačom. S úspešným uchádzačom bude uzatvorená Zmluva o dielo.
  • Do hodnotenia ponúk na základe kritérií hodnotenia budú zaradení len tí uchádzači, ktorí zložili zábezpeku podľa požiadaviek, uvedených v tejto výzve v odseku 8 bodu 4.2.2 Ostatné informácie.
  • Jediným kritériom je najnižšia cena v eur s DPH za kompletné plnenie predmetu zákazky.

Opis obstarávania

Predmetom zákazky je vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie v rozsahu pre realizáciu stavby vrátane rozpočtu a výkazu výmer na stavbu : Rekonštrukcia budov Domova sociálnych služieb v Osadnom vrátane bezbariérového osobného výťahu - PD. Rekonštrukcia sa realizuje aj za účelom zníženia energetickej náročnosti budov. Súčasťou diela je aj inžinierská činnosť a autorský dozor v rozsahu podľa článku 5 zmluvy o dielo. Opis a požiadavky tvoria prílohu č.1 súťažných podkladov - Opis premetu zákazky. Požiadavky na rozsah projektovej dokumentácie sú uvedené v článku 4 zmluvy o dielo. Autorské práva : Autor PD (zhotoviteľ) udeľuje verejnému obstarávateľovi (objednávateľovi) výhradný súhlas licenciu na použitie PD v neobmedzenom rozsahu v zmysle článku 13 zmluvy o dielo. Obhliadka priestorov určených k prestavbe: dobrovoľná. K dohodnutiu obhliadky je nutné využívať spôsob komunikácie prostredníctvom Informačného Systému Elektronického Verejného Obstarávania - IS EVO na adrese uvedenej v spodnej časti tejto výzvy : Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť. Požiadavky na spracovanie dokumentácie: Dokumentácia musí byť vypracovaná v súlade so zákonom č. 50/1976 Zb. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon) v znení neskorších predpisov a vyhlášky č. 453/2000 Z. z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia stavebného zákona, pričom zohľadní samostatne stojace objekty. Dokumentácia musí byť vypracovaná v slovenskom jazyku, podpísaná a opečiatkovaná osobami s príslušnou odbornou spôsobilosťou v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov resp. ekvivalentnou osobou. Zhotoviteľ bude s verejným obstarávateľom priebežne konzultovať spracovanie jednotlivých časti PD. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo priebežne odsúhlasovať základne fázy dodania PD. V prípade potreby poskytovateľ konzultuje navrhované riešenie s dotknutými orgánmi štátnej moci tak, aby mohol verejný obstarávateľ rekonštruované priestory užívať bez obmedzenia pre uvedené účely a v súlade s platnou legislatívou. V zmysle § 547 Obchodného zákonníka sa môže úspešný uchádzač ako poskytovateľ domáhať zvýšenia ceny jedine v prípadoch činností, ktoré neboli predvídateľné v čase predkladania ponuky a to v súlade s § 18 zákona č. 343/2015 Z.z.. Zmluvné strany sa dohodli, že za činnosti, ktoré neboli predvídateľné v čase predkladania ponuky nemožno považovať tie, o ktorých bol uchádzač informovaný, alebo si ich mohol overiť alebo zistiť, alebo ako skúsená osoba na výkon činností, ktoré sú predmetom tejto zákazky ich mohol predvídať alebo predpokladať a to na základe dokumentov alebo informácií poskytnutých v rámci súťaže, všeobecne záväzných právnych predpisov, pomerov v okolí, verejne prístupných informácií okrem iného aj na internete, alebo obhliadkou na mieste realizácie predmetu zákazky a podobne. Uchádzač znáša všetky výdavky a náklady spojené s prípravou a predložením ponuky sám, bez akéhokoľvek finančného nároku voči Verejnému obstarávateľovi. Uchádzač, ktorý predložil najnižšiu cenu, bude povinný na základe výzvy verejného obstarávateľa predložiť cenový rozbor svojej ponuky. Verejný obstarávateľ je oprávnený skúmať predloženú ponuku aj z pohľadu mimoriadne nízkej ceny. Úspešný uchádzač sa zaväzuje poskytovať služby maximálne za ceny uvedené v jeho ponuke. Ceny uvedené v ponuke musia zahŕňať všetky náklady súvisiace s plnením predmetu zákazky, teda aj DPH, hotové výdavky, náhradu za stratu času, cestovné, telekomunikačné výdavky a ďalšie náklady spojené s plnením predmetu zákazky vrátane požiadaviek a povinností, uvedených v zmluvných podmienkach ako prílohy č. 3 súťažných podkladov.

Doplňujúce informácie

1. Komunikácia medzi verejným obstarávateľom a záujemcami/ uchádzačmi sa bude uskutočňovať elektronicky podľa § 20 zákona a to prostredníctvom Informačného Systému Elektronického Verejného Obstarávania - IS EVO na adrese uvedenej v spodnej časti tejto výzvy : Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť. 2. V prípade potreby vysvetlenia podmienok účasti uchádzačov vo verejnom obstarávaní, súťažných podkladov alebo inej dokumentácie, môže ktorýkoľvek zo záujemcov písomne požiadať o ich vysvetlenie prostredníctvom informačného systému IS EVO; požiadavka o vysvetlenie musí byť doručená najneskôr 3 pracovné dni pred uplynutím lehoty na predkladanie ponúk. 3. Spôsob predloženia ponuky: Prostredníctvom Informačného Systému Elektronického Verejného Obstarávania - IS EVO na adrese uvedenej v spodnej časti tejto výzvy : Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť. Ponuka sa predkladá nahrávaním súborov v bežne používaných a dostupných elektronických formátoch. Predkladať ponuky môžu len registrované a validované hospodárske subjekty. Verejný obstarávateľ nastavil v súvislosti s "on-line" sprístupnením ponúk štruktúrované kritéria, uchádzač ich musí v systéme EVO pri predkladaní ponuky vyplniť. 4. Požadujeme, aby ponuka obsahovala nasledovné doklady a údaje: a) Návrh uchádzača na plnenie kritéria na vyhodnotenie ponúk: v zložení cena bez DPH, DPH, cena s DPH, prípadne ceny celkom (v prípade neplatcu DPH). Uchádzač uvedie návrh svojej cenovej ponuky vrátane identifikačných údajov: obchodné meno a sídlo uchádzača, IČO, DIČ a IČ DPH, v prílohe č.2 súťažných podkladov - Návrh uchádzača na plnenie kritéria. b) Doklad o oprávnení poskytovať požadované služby : napr. výpis zo ŽR/OR SR. Uchádzač môže predložiť aj výpis z registrov, zverejnených na internete. V prípade, ak uchádzač nepredloží doklad, verejný obstarávateľ použije údaje z verejných registrov. c) Doklady vyžadované v zmysle zoznamu podmienok účasti uvedených v tejto výzve, ktoré môžu byť predbežne nahradené čestným vyhlásením. 5. Uchádzač je povinný zapracovať do svojej cenovej ponuky všetky povinnosti, vyplývajúce zo zmluvných ustanovení. S úspešným uchádzačom bude podpísaná zmluva o dielo (ďalej aj ako zmluva). Zmluva tvorí prílohu č. 3 súťažných podkladov. Zmluva sa nepredkladá v rámci cenovej ponuky. Vyplnenú ju predkladá len úspešný uchádzač na základe oznámenia o výsledku. Uchádzač môže meniť zmluvné ustanovenia iba so súhlasom VO prostredníctvom inštitútu vysvetľovania súťažných podkladov a sprievodnej dokumentácií v zmysle komunikácie podľa bodu 1 tejto časti výzvy. Všetko však za podmienky, že doplnené a zmenené požiadavky sa nebudú vymykať obvyklým obchodným zmluvným podmienkam, nebudú v rozpore s požadovanými podmienkami uvedenými v týchto súťažných podkladoch, nebudú v neprospech verejného obstarávateľa a nebudú mať za následok zvýšené náklady verejného obstarávateľa. Zmluva nesmie byť v rozpore so súťažnými podkladmi a s ponukou predloženou uchádzačom a nesmie byť v rozpore s platnými právnymi predpismi. 6. Verejný obstarávateľ nepripúšťa variantné riešenia. 7. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo : a) neprijať ani jednu ponuku v prípade, ak cena úspešnej ponuky prekročí výšku finančných prostriedkov vyčlenených verejným obstarávateľom na predmet zákazky. b) zrušiť súťaž v súlade s § 57 zákona 8. Podmienky zloženia zábezpeky: 8.1.1 Zábezpeka ponuky v zmysle §46 zákona o verejnom obstarávaní sa vyžaduje. 8.1.2 Výška zábezpeky je 2.000,00 EUR. 8.2.1 Spôsob zloženia zábezpeky: 8.2.1.1 zložením finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa alebo 8.2.1.2 poskytnutím bankovej záruky za uchádzača alebo 8.2.1.3 poistením záruky. 8.3.1 Podmienky zloženia zábezpeky: 8.3.1.1 Zloženie finančných prostriedkov na bankový účet verejného obstarávateľa 8.3.1.2 finančné prostriedky musia byť zložené na účet verejného obstarávateľa vedený na č. účtu – IBAN: SK41 8180 0000 0070 0051 1750 ; ako variabilný symbol uviesť IČO uchádzača, aby obstarávateľ mohol identifikovať platcu a táto platba bola overiteľná; do správy pre príjemcu uviesť názov zákazky. Účet nie je úročený. 8.3.1.3 finančné prostriedky musia byť pripísané na účet verejného obstarávateľa najneskôr v deň uplynutia lehoty na predkladanie ponúk. 8.3.1.4 Poskytnutie bankovej záruky : Uchádzač predloží podľa bodu 8.7.1 záručnú listinu, v ktorej banka písomne vyhlási, že uspokojí verejného obstarávateľa za uchádzača do výšky zábezpeky. Banka sa zaväzuje zaplatiť vzniknutú pohľadávku na prvé požiadanie a bez námietok do tridsať dní po doručení výzvy verejného obstarávateľa na zaplatenie, na jeho účet. Záručná listina môže byť vystavená bankou so sídlom v Slovenskej republike, pobočkou zahraničnej banky v Slovenskej republike alebo zahraničnou bankou. 8.3.1.5 Poskytnutie poistenia záruky - Uchádzač predloží podľa bodu 8.7.1 poistenie záruky, v ktorom poisťovňa písomne vyhlási, že uspokojí verejného obstarávateľa za uchádzača do výšky zábezpeky. Poisťovňa sa zaväzuje zaplatiť vzniknutú pohľadávku na prvé požiadanie a bez námietok do tridsať dní po doručení výzvy verejného obstarávateľa na zaplatenie, na jeho účet. Poistenie záruky môže byť vystavené poisťovňou so sídlom v Slovenskej republike, pobočkou zahraničnej poisťovne v SR alebo zahraničnou poisťovňou. 8.4.1 Verejný obstarávateľ uvoľní alebo vráti uchádzačovi zábezpeku v súlade s § 46 ods. 7 zákona 8.5.1 Spôsob zloženia zábezpeky si vyberie uchádzač podľa podmienok uvedených v bode 8.2.1. 8.6.1 Zábezpeka prepadne v prospech verejného obstarávateľa, ak uchádzač v lehote viazanosti ponúk : a) odstúpi od svojej ponuky alebo b) neposkytne súčinnosť alebo odmietne uzavrieť zmluvu podľa § 56 ods. 8 až 12 zákona. 8.7.1 V prípade poskytnutia zábezpeky formou bankovej záruky alebo poistenia záruky, uchádzač v ponuke predloží doklad o zložení bankovej záruky, resp. poistenia záruky podľa bodu 8.3.1 tejto časti súťažných podkladov v ponuke buď vo forme: - elektronického dokumentu s kvalifikovaným elektronickým podpisom banky, resp. poisťovne v súlade s nariadením eIDAS v prípade, ak banka, resp. poisťovňa uchádzača takúto formu vystavenia bankovej záruky, resp. poistenia záruky pripúšťa. V takom prípade nesmie byť uplatnenie bankovej záruky, resp. poistenia záruky zo strany verejného obstarávateľa spojené so žiadnou prekážkou vyplývajúcou z elektronickej formy bankovej záruky, resp. poistenia záruky oproti uplatneniu plnenia z písomnej bankovej záruky, resp. poistenia záruky; alebo - skenu bankovej záruky, resp. poistenia záruky a zároveň samostatne doručí originál záručnej listiny, resp. poistenia záruky (notársky overená kópia nie je postačujúca) na adresu : Ing. Rastislav Tapšák, Sibírska 2, 080 01 Prešov (mobil : 0911 976 973), v lehote na predkladanie ponúk; obálku s originálom bankovej záruky alebo poistenia záruky uchádzač označí „súťaž – neotvárať“ a doplní heslom: „Zábezpeka“ a uvedie názov zákazky.