Vyhlásené obstarávanie

SPŠ elektrotechnická Prešov - rekonštrukcia internátu


Detaily obstarávania

Obstarávateľ:
Prešovský samosprávny kraj
Typ obstarávania:
Stavebné práce
EU fondy:
Áno
Odhadovaná suma(Bez DPH):
524 393,59
Mena:
EUR
Hlavný CPV kód:
45000000-7
Elektronická aukcia:
Neuvedené
Rámcová dohoda:
Nie
Postup:
Iný jednofázový postup
Dátum vyhlásenia:
14. November 2023
Lehota na predkladanie ponúk:
6. December 2023
Dátum otvárania ponúk:
6. December 2023
Ponuka musí platiť do:
Dátum neuvedený
Miesto otvárania ponúk:
Online otváranie ponúk sa uskutoční na adrese: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/detail/487633
Rozdelenie na časti:
Nie
Chránené pracovné miesto:
Nie
Elektronické objednanie:
Neuvedené
Elektronická fakturácia:
Áno
Elektronické platby:
Áno

Súťažné podmienky

Typ podmienky účasti:

Ekonomické a finančné postavenie

Názov podmienky účasti:

§ 33 ods. 1 písm. d) ZVO

Popis podmienky účasti:

Prehľad o celkovom obrate, v ktorom uvedie celkový obrat za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti Uchádzač predloží: Výkaz/výkazy ziskov a strát alebo výkaz/výkazy o príjmoch a výdavkoch za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Požadovaná forma dokumentov: overené príslušným správcom dane alebo audítorom, alebo overené správcom Registra účtovných závierok, alebo uvedením informácie, že dokument bol zverejnený v Registri účtovných závierok (http://www.registeruz.sk /) s presným odkazom na uverejnený dokument (celou URL adresou, t.j. celým reťazcom znakov, určujúcim presnú špecifikáciu umiestnenia dokumentu na Internete). Obdobím troch predchádzajúcich hospodárskych rokov (v zmysle definície hospodárskeho roku uvedenej v § 3 zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov) sa rozumejú tri ukončené hospodárske roky bezprostredne predchádzajúce vyhláseniu verejného obstarávania. Vyhlásením verejného obstarávania sa rozumie deň zverejnenia oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku EÚ (ďalej len „rozhodný dátum“). Mena pre celkový obrat: EUR. Cenu v inej mene ako v mene EUR uchádzač prepočíta kurzom stanoveným Európskou centrálnou bankou (ECB) ku dňu vzniku daňovej povinnosti, podľa daňových zákonov v krajine sídla uchádzača. V prípade, že vo verejnej časti registra účtovných závierok má uchádzač zverejnených viacero účtovných závierok za rozhodné obdobie, bude pre účely vyhodnotenia splnenia podmienky účasti akceptovať len schválené účtovné závierky v súlade so zákonom č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve alebo ekvivalentným predpisom. V prípade, ak uchádzač nemá sídlo v Slovenskej republike, verejný obstarávateľ uzná aj ekvivalentné doklady vydané podľa právnych noriem platných v štáte jeho sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. Ak uchádzač nedokáže z objektívnych dôvodov poskytnúť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia dokument určený verejným obstarávateľom, môže finančné a ekonomické postavenie preukázať predložením iného dokumentu, ktorý verejný obstarávateľ posúdi ako vhodný, po zohľadnení jeho predmetu, obsahu a subjektu, ktorý dokument vydal, vo vzťahu k podmienke účasti. Tak aby bola zabezpečená dôveryhodnosť dokumentu a splnený účel podmienky účasti. Uchádzač okrem iného dokumentu zároveň predloží a preukáže aj objektívne dôvody, ktoré mu bránili poskytnúť na preukázanie finančného a ekonomického postavenia dokumenty určené verejným obstarávateľom v tejto podmienke účasti. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Požadovaný celkový obrat za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti, musí byť minimálne vo výške 3 000 000,00 EUR bez DPH. Z uchádzačom predkladaných dokladov a/alebo dokumentov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 33 ZVO musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej/identifikovaných minimálnej/minimálnych úrovne/úrovní požadovanej/požadovaných verejným obstarávateľom. V prípade, že uchádzač využije na preukázanie finančného a ekonomického postavenia finančné zdroje inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah, musí verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať zdroje osoby, ktorej postavenie využíva na preukázanie finančného a ekonomického postavenia. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej zdrojmi mieni preukázať svoje finančné a ekonomické postavenie. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne plnenie počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia okrem 32 ods. 1 písm. e) ZVO a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 ZVO. Verejný obstarávateľ môže u osoby, ktorej zdroje majú byť použité na preukázanie finančného a ekonomického postavenia, hodnotiť existenciu dôvodov na vylúčenie podľa § 40 ods. 8 ZVO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne. Skupina dodávateľov môže využiť zdroje účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 33 ods. 2 ZVO.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO

Popis podmienky účasti:

Uchádzač predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania (ďalej len rozhodné obdobie), doplneným potvrdeniami o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok (ďalej len potvrdenie o vykonaní stavebných prác). Rovnakým alebo podobným charakterom ako je predmet zákazky sa rozumie výstavba alebo rekonštrukcia pozemných stavieb. Vyhlásením verejného obstarávania sa rozumie deň zverejnenia Výzvy na predkladanie ponúk vo Vestníku verejného obstarávania (ďalej len rozhodný dátum). Potvrdenie o vykonaní stavebných prác musí obsahovať minimálne identifikačné údaje o zhotoviteľovi, objednávateľovi, o zmluve, opis a rozsah plnenia podľa zmluvy, miesto, cenu a lehotu plnenia zmluvy, hodnotenie plnenia, dátum vyhotovenia. Ak odberateľom: a) bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dokladom je referencia podľa § 12 ZVO; verejný obstarávateľ zohľadní referencie uchádzačov uvedené v evidencii referencií podľa § 12 ZVO, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky existujú a uchádzač ich v ponuke identifikoval; ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12 ZVO, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača o ich uskutočnení, doplnené dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie b) bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa ZVO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Zoznam stavebných prác musí obsahovať minimálne: identifikáciu zmluvy, zhotoviteľa, objednávateľa a kontaktné údaje pre overenie plnenia zmluvy, rozsah plnenia podľa zmluvy (neuplatňuje sa, ak je tento údaj uvedený v potvrdení o vykonaní stavebných prác), miesto a lehotu plnenia zmluvy (od do), cenu v štruktúre cena bez DPH v EUR, DPH v EUR a cena s DPH v EUR, celkovú zmluvnú cenu za uskutočnenie stavebných prác; v prípade, že sa preukázaná fakturovaná celková cena líši od zmluvnej celkovej ceny, bude akceptovaná fakturovaná celková cena, cenu vyjadrujúcu alikvotnú hodnotu pre stavebné práce uskutočnené len v rozhodnom období (ak je to uplatniteľné), cenu vyjadrujúcu alikvotnú hodnotu len pre stavebné práce rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky (ak je to uplatniteľné), cenu vyjadrujúcu alikvotný podiel uchádzača v skupine dodávateľov (ak je to uplatniteľné). Ak je celková zmluvná cena za uskutočnenie stavebných prác uvedená v inej mene ako je EUR, je potrebné uviesť cenu v pôvodnej mene, alikvotne ceny v pôvodnej mene za každý rok, v ktorom sa stavebné práce uskutočnili, s ohľadom na rozhodné obdobie, ceny v EUR za každý rok, v ktorom sa stavebné práce uskutočnili, prepočítané z pôvodnej meny priemerným ročným kurzom stanoveným Európskou centrálnou bankou (ECB) na daný rok, v ktorom sa stavebné práce uskutočnili, alebo prepočítané kurzom stanoveným ECB pre rozhodný dátum, ak sa stavebné práce uskutočnili v roku, pre ktorý ešte nie je stanovený priemerný ročný kurz ECB, celkovú zmluvnú cenu v EUR vypočítanú ako súčet prepočítaných cien v EUR jednotlivých rokov. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač preukáže uskutočnenie stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, uskutočnených v rozhodnom období na minimálne jednej zákazke, s celkovou zmluvnou cenou rovnou alebo vyššou ako je 500 000,00 EUR bez DPH.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO

Popis podmienky účasti:

Minimálna požadovaná úroveň štandardov Uchádzač musí preukázať, že má k dispozícií na plnenie predmetu zmluvy minimálne 1 (jednu) osobu oprávnenú na výkon činnosti stavbyvedúceho pre pozemné stavby v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov, ktorá musí mať minimálne 5 rokov praxe vo výkone činnosti stavbyvedúceho. Uchádzač musí predložiť: Osvedčenie s odborným zameraním stavbyvedúci na pozemné stavby v zmysle zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov alebo ekvivalentný doklad platný v členských krajinách EÚ. Profesijný životopis so zoznamom odborných skúseností preukazujúcich dĺžku požadovanej praxe. Čestné vyhlásenie stavbyvedúceho, že bude k dispozícii uchádzačovi pre realizáciu stavby. Vyjadrenie uchádzača, v akom vzťahu k uchádzačovi je osoba, ktorou uchádzač preukazuje splnenie tejto podmienky účasti (napr. je v pracovnoprávnom vzťahu a pod.). Pokiaľ osoba, ktorou uchádzač preukazuje splnenie tejto podmienky účasti nie je zamestnancom uchádzača, alebo nevykonáva činnosť na základe obdobného pracovnoprávneho vzťahu (napr. dohoda o vykonaná práce), je tento prípad posudzovaný ako využitie kapacít tretej osoby podľa § 34 ods. 3 ZVO a treba dbať na dodržanie ustanovení § 34 ods. 3 a nasl. ZVO. Pre odstránenie pochybení uvádzame, že napr. Mandátna alebo iná zmluva podľa Obchodného zákonníka alebo Občianskeho zákonníka nie sú považované za obdobný pracovnoprávny vzťah (tým sú najmä dohody podľa Zákonníka práce).

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Typ podmienky účasti:

Technická a odborná spôsobilosť

Názov podmienky účasti:

podľa § 34 ods. 1 písm. h) a § 36 ZVO

Popis podmienky účasti:

Uvedením opatrení environmentálneho manažérstva, ktoré uchádzač alebo záujemca použije pri plnení zmluvy alebo koncesnej zmluvy. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Uchádzač musí uviesť opatrenia environmentálneho manažérstva, ktoré použije pri plnení zmluvy, ktorá bude výsledkom verejného obstarávania, pričom tieto opatrenia musia zabezpečovať úroveň ochrany životného prostredia zodpovedajúcu úrovni, ktorú zabezpečuje schéma Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit (Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1221/2009 z 25. novembra 2009 o dobrovoľnej účasti organizácií v schéme Spoločenstva pre environmentálne manažérstvo a audit (EMAS), ktorým sa zrušuje nariadenie (ES) č. 761/2001 a rozhodnutia Komisie 2001/681/ES a 2006/193/ES (Ú.v.EÚL342,22.12.2009) v platnom znení), resp. registrácia v tejto schéme, na ktorú schému týmto verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 36 ZVO odkazuje. Splnenie tejto podmienky účasti možno preukázať registráciou v schéme EMAS, prípadne validovaným environmentálnym vyhlásením alebo inými rovnocennými dôkazmi, dôkazmi preukazujúcimi rovnocennosť opatrení navrhovaných uchádzačom opatreniam požadovaným verejným obstarávateľom s tým, že pokiaľ ide o preukázanie rovnocennosti opatrení navrhovaných uchádzačom opatreniam požadovaným verejným obstarávateľom dôkazné bremeno je na uchádzačovi. Túto podmienku účasti nebude spĺňať uchádzač, ktorý disponuje iba (výhradne) certifikátom podľa normy ISO 14001 a súčasne nepreukáže splnenie ostatných podmienok podľa predmetného nariadenia. Z uchádzačom predkladaných dokladov a/alebo dokumentov preukazujúcich spôsobilosť podľa § 34 ZVO musí byť zrejmé splnenie vyššie identifikovanej/identifikovaných minimálnej/minimálnych úrovne/úrovní požadovanej/požadovaných verejným obstarávateľom. V prípade, že uchádzač využije na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah, musí verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti. Túto skutočnosť preukazuje uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú spôsobilosť alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 ZVO; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. Verejný obstarávateľ môže u osoby, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, hodnotiť existenciu dôvodov na vylúčenie podľa § 40 ods. 8 ZVO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne. Skupina dodávateľov môže využiť zdroje účastníkov skupiny dodávateľov alebo iných osôb podľa § 34 ods. 3 ZVO.

Použitie podmienky účasti:

Uplatňuje sa


Ponuky vyhodnotené podľa

Kritérium:
Cena
  • Celková konečná zmluvná cena v EUR za predmet zákazky, ktorú verejný obstarávateľ skutočne uhradí za predmet zákazky v rozsahu podľa opisu predmetu zákazky, uvedenom v kapitole B. Opis predmetu zákazky v EUR, vypočítaná podľa Prílohy č. 1-2 Prílohy č. 2 zmluvy súťažných podkladov, v súlade s kapitolou C. Spôsob určenia ceny, bez ohľadu na to, či je uchádzačom platca alebo neplatca DPH. Ak uchádzač nie je platcom DPH (ak nemá uchádzač pridelené identifikačné číslo pre daň (v tuzemsku alebo v zahraničí)), upozorní na túto skutočnosť, uvedie cenu bez DPH a sadzbu DPH v % 0 (nula). Vyhodnocovaná bude konečná cena, teda cena, ktorú verejný obstarávateľ skutočne uhradí za predmet zákazky a to bez ohľadu na to, či je uchádzačom platca alebo neplatca DPH.

Opis obstarávania

Predmetom zákazky sú stavebné úpravy objektu internátu s primárnym cieľom zníženia energetickej náročnosti, ako aj zvýšenia komfortu bývania žiakov a poskytovaných služieb v rámci internátu. Navrhované riešenie spĺňa podmienky pre získanie Financií z Fondu rozvoja a obnovy, primárne je splnená požiadavka na ušetrenie energie v hodnote min. 30%, v tomto prípade je ušetrenie v hodnote 37% a celá budova sa dostane z triedy C, do triedy A0.

Doplňujúce informácie

Vo vestníku neboli nájdené doplňujúce informácie.