Opis obstarávania
Nadchod ( lávka ) prevádza chodník so svetlou šírkou 3,9 m z ulice M. Rázusa ponad želez-ničnú trať na ulicu P. Jilemnického. Opravou sa šírkové usporiadanie na chodníku nemení.Stavebné práce sú rozdelené na tri jednotlivé etapy výstavby.
ETAPA č. 1 v tejto etape bude opravená prvá časť nadchodu zvršok aj podhľad . Jedná sa o rampy 1P, 2P, 3P, 4P, schodiská 1P a 2P a časť premostenia trate.
ETAPA č. 2 v tejto etape bude opravená prvá časť nadchodu zvršok aj podhľad . Jedná sa o rampy 1L, 2L, 3L, 4L, schodiská 1L a 2L a časť premostenia trate.
ETAPA č. 3 zahŕňa opravu povrchu mostovky premostenia trate medzi dvoma dilatáciami. V tejto etape nebudú realizované žiadne práce zo spodnej strany mosta .
Rekonštrukčné práce budú pozostávať aj z búracích prác, frézovania a čistenia ich podrobný popis pre jednotlivé etapy je uvedený v technickej správe. Všetky búracie práce na nosnej konštrukcii, na rampách a na schodisku sa budú realizovať bez použitia ťažkých búracích kladív (ručne). Po odbúraní krytu chodníka a odstránení rozrušeného betónu mostovky bude celý horný povrch vyrovnaný sanáciou do hrúbky 40 mm sa použije sanačná malta a na sanácie nerovnosti hr. nad 40 mm sa použije sanácia dobetonávkou (z bet. C30/37 XC4, XD1, XF2). Pred dobetonávkou, ako aj pred sanáciou s použitím malty bude ošetrená obnažená výstuž, podľa potreby bude doložená nová výstuž.
Existujúce železobetónové opory piliere a krídla lávky ( spodná časť lávky ) sú z hľadiska stavebnotechnického stavu pomerne v dobrom stave. Betóny sú hladké bez zjavných poškodení a statických porúch. Lokálne sa vyskytujú vlásočnicové trhliny v krycej vrstve betónu. V rámci opravy lávky, budú všetky povrchy prečistené vodným lúčom s tlakom. Po odstránení prípadnej rozrušenej vrstvy betónu budú tieto plochy sanované.
Stavebno-technický stav nosnej konštrukcie ( NK ) tvorenej železobetónovými rampami lávky je zlý ale nevykazuje poruchy statického pôsobenia. Nosná konštrukcia je na mnohých miestach plošne pozatekaná, tvoria sa inkrustácie betónu, záclony, je vyplavované cementové mlieko. Krycia vrstva je na viacerých miestach opadnutá a je obnažená skorodovaná výstuž.
Izolácia nosnej konštrukcie vozovky pre rampy 2P, 2L, 3P, 3L, 4P, 4L a premostenie trate sa vytvorí na hornej ploche mosta zapečaťujúcou vrstvou na ktorú sa zrealizuje striekaná izolácia za horúca na báze polyuretánov. Použije sa pochôdzna izolácia hr. 10 mm s protišmykovým posypom.
Izolácia nosnej konštrukcie vozovky pre rampy 1P a 1L bude vytvorená sanačnou maltou kde horný povrch bude ošetrený hĺbkovou penetráciou. Použije sa pochôdzny hydrofóbny penetračný náter odolný voči UV žiareniu, chloridom a posypovým soliam.
Na lávke sa nachádzajú 4 schodiská, ktoré sú z hľadiska stavebno-technického v uspokojivom stave. V rámci stavebných prác budú schodiská očistené od degradovaného betónu a sanované.
Existujúce odvodnenie lávky vyhotovené odvodňovačmi je zhrdzavené a odtokové rúry sú nedostatočne dlhé. V rámci opravy budú všetky odvodňovače vybúrané a nahradené novými oceľovými, ktoré budú mať zväčšený rozmer 200/200 a budú osadené do vybúraných otvorov po starých odvodňovačoch do sanačnej malty. Celkovo je navrhnutých 22 ks odvodňovačov zaústených priamo pod most a 4 ks odvodňovačov s bočným výtokom. Z niektorých odvodňovačov bude voda stekať priamo pod most zachová sa existujúci stav. Z odvodňovačov, ktoré sú nad parkoviskom reštaurácie (rampa 3P) bude osadený plastový potrubný zvod.
Existujúce dilatačné škáry na lávke budú v rámci stavebných prác prečistené, zaizolované a zaliate podľa detailov v PD.