To najzaujímavejšie z verejných obstarávaní za rok 2018

To najzaujímavejšie z verejných obstarávaní za rok 2018

Celkové čísla


Na začiatok niekoľko čísel z Google Analytics. Zatiaľ čo mesačný počet návštevníkov začiatkom roka bol okolo 2-3 tisíc, po správnej indexácii vystrelil na jeseň nad 10 tisíc unikátnych návštevníkov mesačne. Pred Vianocami sa bežne v zamestnaniach utlmuje robota a vidno to bolo aj na návštevnosti ktorá trošku klesla, avšak už teraz v januári sa opäť vrátila skoro ku rekordným novembrovým hodnotám.

Čo zaujímalo návštevníkov?


Údaje, ktoré zaujímali návštevníkov môžeme rozdeliť do dvoch hlavných kategórií a to podľa toho, či sa na portál dostali cez google, alebo čo vyhľadávali, keď už boli na portáli.

Pri priamom vyhľadávaní na UVOstat.sk zaujímajú návštevníkov hlavne firmy. Tu je top 20 za rok 2018.


Pre ďalšie štatistiky sa už pozrieme na Google Analytics a do Search Console. S obrovským prehľadom najvyhľadávanejšie boli CPV kódy, ktoré boli zahrnuté do portálu po diskusii s bývalým IT vedením UVO, ktorých zaujímali štatistiky. Postupne sa zo zoznamu CPV kódov na portáli stáva univerzálny zoznam, keďže podla search console, niektorí malí obstarávatelia už priamo v dokumentoch odkazujú na jednotlivé kódy z portálu a nie z oficiálnych stránok úradu.


Po štatistikách vyhľadávaní si môžeme priblížiť samotné navštívené stránky. Aj keď vyššie spomenuté CPV kódy sú skoro najnavštevovanejšie, jedna stránka ich predbehla. Výberové konania, ktorých službu notifikácií využívajú denne desiatky ľudí. 


Pri obstarávateľoch nie je prekvapivé, že dominujú tie najväčšie úrady, či organizácie, kde s prehľadom vedú Ministerstvo vnútra a Lesy SR.  Avšak prekvapivé môžu byť mediálne nie až tak pretriasané inštitúcie ako Slovenský vodohospodársky podnik alebo Jadrová a vyraďovacia spoločnosť.


Z dodávateľov je najsledovanejšia prekvapivo mediálne nie veľmi známa firma Heston. Bonul, či Eurovia však už veľmi neprekvapia.


Pri CPV kódoch jednoznačne dominujú stavebné práce, ktorých návštevnosť je skoro osemnásobná oproti druhému najnavštevovanejšiemu CPV kódu. 


Zo samotných obstarávaní, ktorých je na portáli skoro 100 tisíc, návštevníkov najviac zaujímalo obstarávanie na elektrifikáciu trate medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným.


Zaujímavosti

Po prehľade čo bolo z pohľadu obstarávaní najzaujímavejšie pre návštevníkov tohto portálu si pozrime niekoľko zaujímavosti o samotných návštevníkoch.

Zo 66 tisic unikátnych návštev sa ako zdroj návštevy na deviatom mieste ukazuje Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (popri klasických poskytovateľoch ako UPC,  či Orange atď.), ktorá je okrem iného prevádzkovateľom portálu slovensko.sk. 

Aj napriek stále väčšej obľube prístupu na internet cez mobil je viac ako 60% návštev stále z osobných počítačov.

Keďže portál stále rastie tak 10% používateľov, ktorí sa na portál vrátia, nie je zlé číslo. Čo však poteší je, že na rozdiel od tých nových už evidentne vedia, čo im portál ponúka a preto priemerný počet videných stránok počas jednej návštevy je skoro dvojnásobný.


Záver

Ak vás nezaujíma len čo bolo sledované z verejných obstarávaní, ale aj samotné obstarávania, preklikajte sa cez portál "odhora až dole", skúste si vyhľadať, čo vás zaujíma, alebo si len pozrite top štatistiky samotných obstarávaní (najväčší obstarávatelia, či dodávatelia).


Ak sa vám projekt UVOstat.sk páči, môžete ho podporiť na portále Patreon, alebo zdieľaním tohto blogu na sociálnych sieťach.

Autor: Uvostat