Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva.
Komplexne zabezpečuje práce súvisiace s finančným riadením EŠIF v súvislosti s výkonom pozície finančného manažéra nasledovnými činnosťami:
- vykonáva základnú finančnú kontrolu žiadosti o platbu v zmysle platných právnych predpisov a v rozsahu stanovenom manuálom procedúr z pohľadu overenia súladu žiadosti o platbu s rozpočtovým limitom pre danú prioritnú os a disponibility prostriedkov v rozpočte platobnej jednotky;
- zabezpečuje prevod prostriedkov EÚ a štátneho rozpočtu na spolufinancovanie prijímateľom;
- rozpočtuje prostriedky EÚ a ŠR na spolufinancovanie v štátnom rozpočte pre príslušný rok a pripravuje podklady do návrhu rozpočtu verejnej správy;
- zabezpečuje koordináciu všetkých činností súvisiacich s certifikačnými overovaniami.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
PC znalosti - užívateľ
"V rámci OP Kvalita životného prostredia vykonáva tieto ďalšie činnosti:
- vedie evidenciu schválených/zamietnutých žiadostí o platbu, súhrnných/mimoriadnych súhrnných žiadostí o platbu;
- priebežne zaznamenáva údaje v čiastkovej knihe dlžníkov;
- vypracováva návrh platobného príkazu v systéme ISUF;
- zriaďuje a spravuje príjmové a výdavkové účty platobnej jednotky v Štátnej pokladnici;
- robí kontrolu 4 očí pre ostatných finančných manažérov;
- preveruje odhady očakávaných výdavkov predložených riadiacim orgánom;
- zadáva údaje v ITMS2014+ na svojej úrovni;
- v prípade potreby vystavuje správy o zistených nezrovnalostiach;
- spravuje záznamy o vráteniach neoprávnene použitých prostriedkov EÚ a ŠR na spolufinancovanie;
- zodpovedá za kontrolu disponibility prostriedkov na príslušných podpoložkách rozpočtovej klasifikácie pri schvaľovaní žiadosti o platbu;
- overuje súhrnné/mimoriadne súhrnné žiadosti o platbu na svojej úrovni;
- zúčastňuje sa odborného vzdelávania;
- aktualizuje manuál procedúr platobnej jednotky v rámci realizácie finančného riadenia;
- vedie výkazníctvo a zabezpečuje uschovávanie dokladov v súlade s nastavenými postupmi v manuáli procedúr platobnej jednotky;
- pripravuje stanoviská k zisteniam z auditov/kontrol/certifikačných overovaní;
- v prípade potreby zabezpečuje činnosti v súvislosti s ukončovaním programového obdobia 2007-2013;
- v spolupráci s riadiacim orgánom, resp. sprostredkovateľským orgánom metodicky riadi a usmerňuje prijímateľov v oblasti odvodu výnosov;
- pripravuje podklady za platobnú jednotku pre audity, kontroly a certifikačné overovania.
- spolupracuje s riadiacim orgánom pri príprave podkladov do správ o vykonávaní programu a iných správ;
- kooperuje príprave koncepčných materiálov odboru, príprave stanovísk k medzirezortným pripomienkovým konaniam, príprave podkladových informácií a ostatných materiálov v rámci výkonu svojej pozície.
- vykonáva ďalšie činnosti podľa pokynu nadriadeného.
Zastupovanie: zastupuje ostatných finančných manažérov podľa určenia priamym nadriadeným / zastupuje riaditeľa odboru na základe poverenia.