Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ostatného
ústredného orgánu štátnej správy.
Všetky činnosti bude vykonávať v rámci projektu „Vybudovanie intervenčnej logiky strategického plánovania v ústredných orgánoch štátnej správy“.
- Posudzovanie aktuálnosti existujúcich odvetvových plánov a koncepcií v zmysle identifikovania potreby ich modifikácie.
- Tvorba stratégie a štátnej politiky vo vymedzenej oblasti na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
- Tvorba štátnej politiky vrátane koncepčnej činnosti alebo tvorba pozičných dokumentov na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
- Tvorba stratégie a štátnej politiky vo vymedzenej oblasti na úrovni ostatného orgánu štátnej správy.
- Tvorba štátnej politiky vrátane koncepčnej činnosti alebo tvorba pozičných dokumentov na úrovni ostatného ústredného orgánu štátnej správy.
- Spolupráca pri tvorbe Národného investičného plánu Slovenskej republiky a ostatných strednodobých a dlhodobých strategických dokumentov v oblasti investícií, ktoré spadajú do gescie Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu.
- Spolupráca pri tvorbe jednotnej metodiky pre posudzovanie ekonomickej výhodnosti projektov financovaných z EŠIF na základe nákladov a výnosov (tzv. CBA), ktorú je SR povinná zaviesť na základe požiadavky EK na vyššiu efektívnosť pri implementácií EŠIF.
- Spolupráca s ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy, osobitne s Ministerstvom zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky a Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ako aj ďalšími relevantnými inštitúciami pri príprave dokumentov koncepčného a strategického charakteru v oblasti medzinárodných ekonomických vzťahov.
- Koordinovanie celoštátneho alebo medzištátneho systému a určovanie zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej.
- Posudzovanie informácií, stanovísk, podkladov, rozborov a návrhov ústredných orgánov štátnej správy, inštitúcií Európskej únie, domácich a zahraničných odborných inštitúcií a organizácií v oblasti medzinárodných ekonomických vzťahov.
- Súčinnosť pri identifikácií možných zdrojov financovania projektov uvedených v Národnom
investičnom pláne Slovenskej republiky a pri vedení rozborov s inštitucionálnymi investormi.
- Zabezpečenie podkladov a vybavenie agendy za oblasť udržateľného rozvoja v zmysle štatútu Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu v kontexte implementácie Agendy 2030 pre udržateľný rozvoj na národnej úrovni.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Požadované odborné vedomosti: Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Zákon č. 71/1967 Z. z. o správnom konaní (správny poriadok). Zákon č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám (zákon o slobode informácií). Materiál „Návrh postupu vnútroštátnej implementácie Agendy 2030“, ktorý bol schválený uznesením vlády SR č. 350/2017. Materiál „Pravidlá zapájania verejnosti do tvorby verejných politík“, ktorý bol schválený uznesením vlády SR č. 645/2014.
Schopnosti a osobnostné vlastnosti: sebadôvera, svedomitosť a spoľahlivosť, schopnosť pracovať pod tlakom, analytické, koncepčné a strategické myslenie.