Samostatná odborná činnosť vo vymedzenom úseku.
V rámci svojej činnosti hlavného administrátora ÚVA v oblasti informačno-komunikačných technológií:
- zabezpečuje výkon prevádzky, správu a údržbu centrálnych serverov, virtualizačnej platformy a centrálnej sieťovej infraštruktúry ÚVA,
- zabezpečuje správu a údržbu centrálneho zálohovania ÚVA,
- zabezpečuje bezporuchovú prevádzku a ďalšie činnosti spojené s administráciou MS 365, webovej stránky, dochádzkového systému a elektronickej správy registratúry ÚVA,
- zabezpečuje funkčnosť a dostupnosť bezpečnostných technológii ÚVA (napr. Rapid7 Insight IDR, Trend Micro Workload Security, Cisco DUO Security),
- zabezpečuje aktualizáciu a konfiguráciu bezpečnostných technológii ÚVA (napr. Rapid7 Insight IDR, Trend Micro Workload Security, Cisco DUO Security),
- je súčinný pri vyšetrovaní bezpečnostných hlásení a kybernetických incidentov, v uvedenej veci zabezpečuje komunikáciu a vyšetrenie bezpečnostného hlásenia alebo kybernetického incidentu s dodávateľmi serverových riešení a dodávateľmi bezpečnostných technológií,
- spolupracuje s referentmi IKT na pracoviskách na činnostiach vyplývajúcich z centrálnej správy, najmä vo veci jednotnej technickej správy IS a technológií na pracoviskách,
- zabezpečuje správu a údržbu serverov ÚVA na pracovisku vrátane priestorov vo výpožičke, zabezpečuje prevádzku, diagnostikovanie a servis počítačov, notebookov, periférnych zariadení, lokálnej počítačovej siete, internetové pripojenie vrátane priestorov vo výpožičke,
- zabezpečuje užívateľskú podporu (aktualizácia softvéru, prístupy do IS, a pod.),
- zabezpečuje dodržiavanie štandardov pre informačné systémy verejnej správy (ďalej „IS VS“) v súlade so zákonom o IS VS v pôsobnosti ÚVA,
- spolupracuje pri tvorbe a udržiavaní bezpečnostnej architektúry ÚVA,
- navrhuje obstaranie, obnovu, vyradenie IKT prostriedkov vrátane bezpečnostných prvkov a prostriedkov na pracovisku,
- spracováva, resp. spolupracuje pri spracovávaní podkladov najmä technickej špecifikácie a opisu predmetu obstarania IKT pre verejné obstarávanie,
- zabezpečuje pokrytie potrieb zamestnancov IKT prostriedkami (najmä notebooky, počítače, tlačiarne, skenery, multifunkčné zariadenia) v spolupráci s vedúcim príslušného pracoviska,
- inštaluje, aktualizuje a vykonáva údržbu programových produktov,
- poskytuje odborné poradenstvo zamestnancom pri užívaní notebookov, PC, tabletov, mobilných zariadení, a pod. v rozsahu svojej odbornej spôsobilosti a napomáha zvyšovaniu odbornej úrovne zamestnancov v oblasti výpočtovej techniky,
- oboznamuje novoprijatých zamestnancov so základnými zásadami používania IKT prostriedkov v podmienkach ÚVA,
- vystavuje služobné preukazy zamestnancom v štátnozamestnaneckom pomere ÚVA a preukazov zamestnancov pre zamestnancov vykonávajúcich práce vo verejnom záujme v spolupráci s osobným úradom,
- technicky a administratívne zabezpečuje prevádzku informačného systému „Intranet“ ÚVA,
- na základe pokynov nadriadených zamestnancov realizuje školenia jednotlivých skupín užívateľov výpočtovej techniky a programového vybavenia v primeraných odborných úrovniach a podľa určeného zamerania samostatne alebo v spolupráci s dodávateľskou organizáciou,
- spolupracuje pri aktualizácii evidencie licencií softvéru,
- zabezpečuje jednotnú grafickú úpravu vzorov písomností používaných pri bežnej korešpondencii ÚVA a jednotlivých pracovísk ÚVA (internej aj externej korešpondencie),
- do 3. dňa v mesiaci predkladá žiadanky na výdaj tonerov zo skladu ekonomickému oddeleniu za predchádzajúci kalendárny mesiac,
- hmotne zodpovedá za zásoby tonerov a náplní do výpočtovej techniky, ktoré sa nachádzajú v sklade tonerov na pracovisku,
- zabezpečuje a implementuje schválené opatrenia v oblasti kybernetickej a informačnej bezpečnosti na pracovisku,
- spolupracuje s manažérom kybernetickej bezpečnosti alebo so zamestnancom zodpovedným za koordináciu kybernetickej a informačnej bezpečnosti pri vyhodnotení rizík v oblasti IKT za pracovisko,
- poskytuje súčinnosť organizačným útvarom vykonávajúcim vládny audit v oblasti IKT,
- spolupracuje s referátom bezpečnosti, najmä pri výkone auditu kybernetickej bezpečnosti a pri zabezpečovaní školení zamestnancov v oblasti IKT,
- úzko spolupracuje s referátom bezpečnosti v oblasti ochrany osobných údajov v IS ÚVA,
- komplexne zabezpečuje a zodpovedá za systém ochrany budovy pracoviska a poplachový systém, za riadiace a indikačné zariadenie, za spoluprácu so servisnou organizáciou, PZ SR, zodpovedá za prehliadky, údržbu a nahlasovanie porúch systému, vrátane prideľovania a odoberania prístupov.
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Požadované odborné znalosti najmä:
- zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov ,
- zákon č. 95/2019 Z. Z. o informačných technológiách vo verejnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších prepisov,
- Vyhláška Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu č. 78/2020 Z. z. o štandardoch pre informačné technológie verejnej správy v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 272/2016 Z. z. o dôveryhodných službách pre elektronické transakcie na vnútornom trhu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o dôveryhodných službách) v znení neskorších prepisov,
- zákon č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Zdravotná spôsobilosť sa vyžaduje na:
- práca so zobrazovacím jednotkami
- ručná manipulácia s bremenami (prenos dokumentácie)
Schopnosti a osobnostné vlastnosti:
- analytické, koncepčné a strategické myslenie,
- samostatnosť,
- motivácia,
- schopnosť pracovať pod tlakom,
- adaptabilita a flexibilita.