Výberové konanie

VK/2023/741 - hlavný Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2023/741 - hlavný Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
vonkajÅ¡ie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
16. Február 2023
Termín na podanie žiadosti:
2. Marec 2023

Služobný úrad:
Úrad pre verejné obstarávanie
Sídlo služobného úradu:
Ružová Dolina 10 Bratislava - mestská časť Ružinov 821 09
Organizačný útvar:
Odbor správy a prevádzky
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
2.02 - Financie
Funkcia:
hlavný štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Miesto výkonu:
Ružová Dolina 10 Bratislava - mestská časť Ružinov 821 09

Najnáročnejšia činnosť:

• Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti štátnej služby na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy alebo orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.

Detaily:

• zavádzanie a monitoring účinných opatrení k splneniu úloh voči RO OP Slovensko v zmysle Zmluvy o delegovaní výkonu činností riadiaceho orgánu na sprostredkovateľský orgán, prijímanie opatrení zapracovaných do relevantnej internej riadiacej dokumentácie,
• spolupráca a poskytnutie súčinnosti na príprave príručky ku kontrole VO pre prijímateľov, žiadateľov o NFP, spolupráca a poskytnutie súčinnosti na príprave príručky pre overenie hospodárnosti výdavkov zákaziek financovaných z fondov EÚ a iné),
• poskytnutie súčinnosti pri výkone kontrol, auditov, koordinácie auditov a prijímania nápravných opatrení,
• spolupráca s príslušnými organizačnými zložkami EK, CKO, MF SR a inými subjektmi zapojenými do implementácie fondov EÚ.
• spolupráca s RO pri vypracovaní plánu hodnotení OP pre príslušné špecifické ciele a poskytovanie iných údajov relevantných k správam o pokroku pri vykonávaní Partnerskej dohody SR na roky 2021-2027 podľa požiadavky RO, v prípade potreby vypracovanie podkladov za SO, ktoré sú spojené s monitorovaním a hodnotením v stanovenej štruktúre podľa inštrukcií RO,
• zabezpečenie programovej, riadiacej a implementačnej agendy na prípravu a realizáciu projektov technickej pomoci v súlade s príslušnými programovými dokumentmi,
• príprava, spracovanie a administrácia žiadostí o NFP projektov technickej pomoci (TP) z OP Slovensko a žiadostí o platbu na základe podkladov z vecne príslušných organizačných útvarov úradu,
• spracovanie monitorovacích správ, žiadostí o zmenu projektov technickej pomoci OP,
• príprava opisov pre súťažné podklady pre VO v rámci projektov TP v spolupráci s príslušnými organizačnými útvarmi úradu,
• spolupráca pri príprave návrhov zmlúv s dodávateľmi a dodatkov k zmluvám v rámci realizácie projektov TP s príslušnými organizačnými útvarmi podľa vecnej pôsobnosti,
• kontrola plnenia zmlúv s dodávateľmi, vykonávanie vecnej a fyzickej kontroly dodaných výstupov v spolupráci s príslušnými organizačnými útvarmi podľa vecnej pôsobnosti,
• základná finančná kontrola účtovných dokladov zazmluvnených dodávateľov,
• zadávanie údajov o projektoch TP do verejného portálu IMS2020+, kontrola merateľných ukazovateľov projektov TP pre sprostredkovateľský orgán,
• koordinácia a plnenie úloh za oddelenie, poskytnutie plnej súčinnosti ostatným oddeleniam odboru Sprostredkovateľský orgán pre OP Slovensko,
• zabezpečuje kontrolu hospodárenia s rozpočtovými prostriedkami úradu;
• zabezpečuje efektívnu a cielenú koordináciu tvorby jednotlivých implementačných programov, podprogramov a prvkov úradu;
• podieľa sa na tvorbe strednodobých finančných výhľadov za úrad;
• na úseku rozpočtovania a financovania vykonáva ďalšie činnosti, ako napr. vykonáva rozpočtové opatrenia v rámci rozpočtovej kapitoly úradu, vedie ich analytickú evidenciu, rozpisuje schválené záväzné ukazovatele kapitoly v zmysle zákona o rozpočtových pravidlách verejnej správy, spracováva podklady a vypracováva správu o čerpaní rozpočtu úradu;
• v spolupráci s jednotlivými organizačnými útvarmi zabezpečuje v súvislosti s plnením cieľov a úloh úradu zadefinovanie a pravidelnú aktualizáciu merateľných ukazovateľov a pravidelné vyhodnocovanie vecného plnenia týchto merateľných ukazovateľov;
• v rámci výkonu ústrednej štátnej správy na úseku verejného obstarávania, v súvislosti s implementáciou programov štátu a vlády zabezpečuje analytické činnosti v rozsahu koordinácie a tvorby základných rámcových cieľov a stratégií úradu (programový rozpočet);
• vedie register investícií a sledovanie jednotlivých investičných akcií;
• realizuje rozpis stanovených limitov príjmov a výdavkov úradu v ISŠP podľa jednotlivých programov, podprogramov a prvkov úradu a v súlade s platnou ekonomickou klasifikáciou rozpočtovej klasifikácie;
• sleduje povolené prekročenia limitu výdavkov úradu a kontroluje použitie poskytnutých mimorozpočtových prostriedkov úradu;
• realizuje úhrady faktúr z prostriedkov európskych spoločenstiev;
• vykonáva základnú finančnú kontrolu účtovných dokladov;
• zodpovedá za správne zatriedenie príjmov a výdavkov podľa platnej ekonomickej klasifikácie rozpočtovej klasifikácie;
• zabezpečuje systém Štátnej pokladnice, ktorými sa realizujú výdavky podľa platného rozpočtu úradu a denná likvidita;
• plnenie pokynov nadriadeného.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Schopnosti a osobnostné vlastnosti vyžadované v zmysle opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta: svedomitosť a spoľahlivosť; samostatnosť; schopnosť pracovať pod tlakom.

Znalosť nasledovných zákonov:
• znalosť zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
• znalosť zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
• znalosť zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok;
• znalosť zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
• znalosť zákona č. 575/2001 Z.z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov;
• Ústavný zákon č. 460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky v znení neskorších ústavných zákonov.
Iné:
- zákon č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v znení neskorších predpisov,
- zákon č. 526/2023 Z. z. o štátnom rozpočte na rok 2023,
- zákon č. 278/1993 Z. z. o správe majetku štátu,
- zákon č. 121/2022 Z. z. o príspevkoch z prostriedkov Európskej únie a o z mene a doplnení niektorých zákonov.

Požiadavky určené služobným úradom podľa § 38 ods. 2 písm. c):
užívateľské ovládanie PC – Word, Excel, Internet, Outlook.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ružová Dolina 10 82005 Bratislava - mestská časť Ružinov
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
marec 2023
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Úrad pre verejné obstarávanie Ružová Dolina 10 82109 Bratislava - mestská časť Ružinov
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Martina Hantáková
Telefónne číslo:
+421250264275