Výberové konanie

VK/2022/612 - generálny Å¡tátny radca


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2022/612 - generálny Å¡tátny radca

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
vonkajÅ¡ie výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
17. Február 2022
Termín na podanie žiadosti:
24. Február 2022

Služobný úrad:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Pribinova 2 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 812 72
Organizačný útvar:
oddelenie kontroly a auditov organizačného odboru sekcie európskych programov Ministerstva vnútra Slovenskej republiky
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci všetkých služobných úradov a občania podľa § 2 zákona o štátnej službe, ktorí sa uchádzajú o prijatie do štátnej služby

Odbor štátnej služby:
1.03 - Medzinárodná spolupráca, finančné prostriedky Európskej únie
Funkcia:
generálny štátny radca - odborník
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
dočasná štátna služba na voľné štátnozamestnanecké miesto odborníka, ktorý je dočasne potrebný na plnenie úloh štátnej služby
Miesto výkonu:
  Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Najnáročnejšia činnosť:

Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva. Koncepčná činnosť súvisiaca s rozhodovacím procesom Európskej únie na úrovni ministerstva. Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva.

Detaily:

Podieľa sa na príprave a implementácii projektov európskych štrukturálnych a investičných fondov ako riadiaci orgán pre Operačný program Efektívna verejná správa, sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Ľudské zdroje a sprostredkovateľský orgán pre Operačný program Kvalita životného prostredia na programové obdobie 2014-2020. Zabezpečuje hlavné činnosti ako koordinátor auditov a certifikačných overovaní, kontrolór EŠIF a manažér overovania podnetov v súlade s metodikou Centrálneho koordinačného orgánu a ostatné v zmysle príslušných manuálov procedúr riadiaceho orgánu a sprostredkovateľského orgánu v platnom znení a vykonáva najmä:
• zabezpečuje súčinnosť pri výkone auditov/kontrol v subjektoch od fázy prípravy vyžiadanej dokumentácie až po fázu odpočtu splnenia nápravných opatrení,
• pripravuje stanoviská k zisteniam z auditov/kontrol,
• pripravuje podkladové materiály a komunikáciu s internými a externými audítormi,
• vykonáva kontrolu súladu vykonávaných činností s manuálom procedúr subjektov, ako aj relevantnými usmerneniami, metodickými pokynmi, výkladmi a postupmi definovanými na národnej úrovni,
• poskytuje súčinnosť orgánom činným v trestnom konaní pri vyšetrovaniach súvisiacich s projektmi financovanými z relevantných operačných programov,
• pripravuje návrh opatrení, vrátane systémových opatrení, pre zefektívnenie a zvýšenie účinnosti systémov riadenia, implementácie a kontroly relevantných operačných programov,
• vykonáva kontrolu splnenia opatrení prijatých na nápravu zistených nedostatkov a na odstránenie príčin ich vzniku,
• vedie evidenciu vykonaných kontrol,
• vykonáva kontroly na mieste, kontrolu oprávnenosti položiek jednotlivých účtovných dokladov, dokumentov a ich vzájomný súlad so Zmluvou o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, kontrolu realizácie projektu a súlad realizácie projektu so Zmluvou o poskytnutí nenávratného finančného príspevku,
• vypracováva správy o vykonaných kontrolách na mieste,
• eviduje podnety; vykonáva priebežný monitoring medializovaných podnetov, resp. podnetov iných subjektov; vykonáva preverovania podnetov a prijíma opatrenia na odstránenie nedostatkov zistených preverením podnetov,
• informuje príslušné orgány o podnetoch a výsledkoch ich preverenia,
• v oblasti kontroly a auditu poskytuje odbornú podporu jednotlivým útvarom pri výkone ich činností,
• vykonáva archiváciu príslušnej dokumentácie v predpísanom časovom období,
• vykonáva evidenciu/aktualizáciu a sledovanie/vyhodnocovanie údajov zadávaných do systému ITMS2014+
• plní ďalšie úlohy podľa pokynov nadriadeného vedúceho zamestnanca.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Požadované schopnosti a osobnostné vlastnosti:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 sebadôvera
 svedomitosť a spoľahlivosť,
 samostatnosť,
 motivácia,
 adaptabilita a flexibilita,
 schopnosť pracovať pod tlakom
 rozhodovacia schopnosť.
 komunikačné zručnosti,
 analytické, koncepčné a strategické myslenie,
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Znalosť práce s PC – MS Office, internet, emailový klient - pokročilý.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Požadované odborné znalosti a skúsenosti, najmä:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- znalosť účelu, záväznosti a hlavných častí Systému riadenia európskych štrukturálnych a investičných fondov 2014 – 2020,
- znalosť účelu, záväznosti a hlavných častí Systému finančného riadenia štrukturálnych fondov, Kohézneho fondu a Európskeho námorného a rybárskeho fondu na programové obdobie 2014 – 2020,
- znalosť rozdelenia základných úloh a kompetencií kľúčových subjektov zapojených do implementácie európskych štrukturálnych a investičných fondov (Centrálny koordinačný orgán, Riadiaci orgán, Sprostredkovateľský orgán, Certifikačný orgán, Orgán auditu, Európska komisia),
- znalosť legislatívy Slovenskej republiky a Európskej únie v oblasti európskych štrukturálnych a investičných fondov,
- znalosť kontrolných mechanizmov v oblasti európskych štrukturálnych a investičných fondov,
- znalosť operačného programu,
- schopnosť identifikácie, spracovania, evidencie a vykazovania nezrovnalostí,
- znalosť špecifických usmernení k agende nezrovnalostí,
- znalosť v oblasti ochrany finančných záujmov Európskej únie v Slovenskej Republiky, problematiky odhaľovania podvodov a základná znalosť trestného práva v oblasti podvodov,
- znalosť práce so systémom ITMS2014+ a schopnosť pracovať so systémom ITMS2014+ v moduloch relevantných pre finančné riadenie a kontrolu a nezrovnalosti,
- znalosť zákona č. 357/2015 Z. z. o finančnej kontrole a audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 292/2014 Z. z. o príspevku poskytovanom z európskych štrukturálnych a investičných fondov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
- znalosti v oblasti Európskej únie a fungovania jej štruktúr,
- znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov, osobitne znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov, zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov a ďalších.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky -------------------------------------------------------------------------------- sekcia personálnych a sociálnych činností -------------------------------------------------------------------------------- osobný úrad -------------------------------------------------------------------------------- Pribinova 2, 812 72 Bratislava --------------------------------------------------------------------------------
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
marec 2022
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Pribinova 2, 812 72 Bratislava
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Zuzana Burzová
Telefónne číslo:
+421250944110