Výberové konanie

VK/2018/7032 - generálny štátny radca - vedúci štátny zamestnanec - riaditeľ odboru


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2018/7032 - generálny štátny radca - vedúci štátny zamestnanec - riaditeľ odboru

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspešné
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
24. Október 2018
Termín na podanie žiadosti:
31. Október 2018

Služobný úrad:
Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre investície a informatizáciu
Sídlo služobného úradu:
Štefánikova 15 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81105
Organizačný útvar:
odbor riadenia informačných technológií verejnej správy
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.29 - Informatizácia
Funkcia:
generálny štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
riaditeľ odboru
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Štefánikova 15 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81105

Najnáročnejšia činnosť:

Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému s najširšími vonkajšími a vnútornými väzbami na ďalšie zložité a rozsiahle systémy rôznych odborov a smerov s dôsledkami za rozhodnutia s celoštátnym a medzinárodným dosahom na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.

Detaily:

Zodpovednosť, riadenie, koordinácia a kontrola plnenia úloh odboru; Riadenie a zodpovednosť za návrh a prijatie stratégie informatizácie spoločnosti, a to predovšetkým v oblasti eGovernmentu; Riadenie a zodpovednosť za realizáciu stratégie informatizácie spoločnosti Slovenskej republiky, a to najmä prostredníctvom programov a projektov koordinovaných Úradom; Zodpovednosť za realizáciu a dodržiavanie IT architektúry eGovernmentu, ako aj za koordináciu aktivít v oblasti IT architektúry verejnej správy; Zodpovednosť za implementáciu a dodržiavanie e-Governance štandardov; Zodpovednosť za činnosti a výsledky odboru v oblasti riadenia kvality v súvislosti s realizáciou projektov v oblasti informatizácie spoločnosti; Koordinácia aktivít spojených s licencovaním SW pre verejnú správu – práva globálnych licenčných zmlúv a správa SW nástroja pre ich evidenciu; Participácia na zabezpečovaní úloh, ktoré pre Slovenskú republiku vyplývajú z medzinárodných zmlúv v oblasti informatizácie spoločnosti, legislatívy eGovernmentu, štandardov ISVS a informačnej bezpečnosti, ako aj z členstva v medzinárodných orgánoch a inštitúciách; Zodpovednosť za monitoring, analýzu a hodnotenie stavu indikátorov informatizácie spoločnosti a navrhovanie opatrení na riešenie odchýliek od plánov a štandardov; Riadenie a koordinácia medzirezortného rozpočtového programu a informatických projektov mimo OPII (iné OP); Návrh, rozvoj, implementácia, realizácia a zodpovednosť za systém vyhodnocovania a prioritizácie investícií na informatizáciu spoločnosti Slovenskej republiky; Koordinácia ostatných orgánov verejnej správy a vybratých tretích strán za Úrad, pri budovaní informačných systémov najmä v rámci projektov OPII, pričom dohliada na korektné plánovanie a realizáciu integračných väzieb, analýzu závislostí (najmä časových a technických), analýzu rizík, alokáciu zdrojov a ďalšie aspekty programového manažmentu; Zabezpečenie koordinačných, koncepčných a konzultačných činností pre žiadateľov a prijímateľov; Vypracovávanie a predkladanie dokumentov v oblasti metodiky projektového a programového riadenia, pričom v tejto oblasti slúži ako jeden z garantov pre túto oblasť v rámci Úradu; Analýza a hodnotenie stavu realizácie projektov so sledovaním vzájomných závislostí najmä v rámci OPII, ako aj závislostí na ostatných aktivitách, ktoré ovplyvňujú a realizujú informatizáciu spoločnosti; Návrh a príprava opatrení na nápravu neželaného stavu informatizácie spoločnosti, a to najmä v prípade eskalácií v oblasti riadenia závislostí projektov a programov, odchýlok od plánu dodávok projektov alebo programov, pri posunoch v harmonograme čerpaní, alebo pri ďalších odchýlkach od
projektových a programových plánov; Riadenie sektorových/rezortných expertov v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra z pozície riaditeľa odboru.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Anglický (B1 – Úroveň mierne-pokročilá)
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Áno
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
nevyžaduje sa

Ďalšie požiadavky:

Požadované odborné vedomosti: Zákon č. 305/2013 Z. z. o e-Governmente; Zákon č. 275/2006 Z. z. o informačných systémoch verejnej správy; Zákon č. 177/2018 Z. z. proti byrokracii; Výnos č. 55/2014 Z. z. o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy; Zákon č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe; Zákon č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov. Ovládanie príslušných zákonov, iných všeobecne záväzných právnych predpisov a ďalších dokumentov súvisiacich s danou problematikou.

Schopnosti a osobnostné vlastnosti: svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, motivácia, schopnosť pracovať pod tlakom, analytické, koncepčné a strategické myslenie, riadiace schopnosti.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Štefánikova 15 81105 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
november 2018
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Štefánikova 15 81105 Bratislava - mestská časť Staré Mesto
Spôsob vykonania výberového konania:
písomná časť a ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr. Anna Benejová
Telefónne číslo:
+421220928137