Výberové konanie

VK/2021/1046 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - vedúci oddelenia


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2021/1046 - generálny Å¡tátny radca - vedúci Å¡tátny zamestnanec - vedúci oddelenia

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - úspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
12. Apríl 2021
Termín na podanie žiadosti:
19. Apríl 2021

Služobný úrad:
Úrad pre verejné obstarávanie
Sídlo služobného úradu:
Ružová dolina  10 Bratislava - mestská časť Ružinov 821 09
Organizačný útvar:
Odbor dohľadu, oddelenie dohľadu XII
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.16 - Verejné obstarávanie
Funkcia:
generálny štátny radca
Vedúci štátny zamestnanec:
vedúci oddelenia
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
Ružová dolina 10 Bratislava - mestská časť Ružinov 821 09

Najnáročnejšia činnosť:

• Tvorba stratégie a štátnej politiky na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni, alebo iného orgánu štátnej správy s celoštátnou pôsobnosťou.
• Koncepčná, koordinačná a kontrolná činnosť alebo koncepčná, koordinačná činnosť súvisiaca s výkonom a vedením vládneho auditu na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.
• Koordinovanie celoštátneho a medzištátneho systému a určovanie zásad čerpania prostriedkov Európskej únie na úrovni ministerstva, ostatného ústredného orgánu štátnej správy, orgánu alebo úradu, ktorý vykonáva štátne záležitosti na celoštátnej úrovni.

Detaily:

• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania kontrolnej, inšpekčnej, dozornej činnosti v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vykonávanie a zabezpečenie vykonávania ex ante posúdenia v zmysle aktuálne platného a účinného zákona o verejnom obstarávaní;
• vypracovanie analytických materiálov, analýza rozhodnutí, metodických usmernení a iných dokumentov a v spolupráci s ostatnými organizačnými útvarmi úradu;
• koordinácia oddelení a osôb, ktorí vykonávajú preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok, ex ante posúdenie, ako aj kontrolu zákaziek financovaných aj z časti z EŠIF fondov ako aj zo štátneho rozpočtu za účelom efektívnejšieho a rýchlejšieho výkonu kontroly v čo najkratších lehotách;
• plnenie špecifických úloh, ktoré inak spadajú do pôsobnosti riaditeľa odboru dohľadu, ktorými je poverený v zmysle organizačného poriadku úradu a príslušnej smernice úradu o postupoch predchádzajúcich začatiu konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného, o rozhodovaní a postupoch v konaní o preskúmanie úkonov kontrolovaného a o postupoch pri výkone ex ante posúdenia;
• zastupovanie riaditeľa odboru dohľadu v čase jeho neprítomnosti, ako aj prítomnosti v rozsahu pridelených oddelení, ktorých koordináciu menovaný štátny zamestnanec zabezpečuje; ako aj v rozsahu činností, ktorými je poverený v zmysle organizačného poriadku úradu a príslušnej smernice úradu o postupoch predchádzajúcich začatiu konania o preskúmanie úkonov kontrolovaného, o rozhodovaní a postupoch v konaní o preskúmanie úkonov kontrolovaného a o postupoch pri výkone ex ante posúdenia;
• vykonávanie činností prispievajúcich k systemizácii štatistických ukazovateľov v rámci dohľadu nad verejným obstarávaním,
• vypracovávanie stanovísk a podstanovísk na základe dožiadaní súdov, prokuratúry a iných štátnych orgánov a ďalších inštitúcií a predkladanie potrebnej dokumentácie v oblasti verejného obstarávania;
• spolupráca a súčinnosť pri riešení úloh v oblasti verejného obstarávania s tretími osobami;
• spolupráca s jednotlivými ústrednými orgánmi štátnej správy a súčinnosť s inými kontrolnými orgánmi v rámci kontroly verejného obstarávania;
• spolupráca s jednotlivými riadiacimi orgánmi, sprostredkovateľskými orgánmi, implementačnými agentúrami a inými orgánmi štátnej správy v rámci výkonu kontroly vo verejnom obstarávaní;
• spracovávanie právnych riešení úloh v oblasti verejného obstarávania a kontroly verejného obstarávnia, týkajúcich sa pôsobnosti odboru;
• príprava a spracúvanie návrhov rozhodnutí a iných písomností v konaniach podľa zákona o verejnom obstarávaní alebo v konaniach súvisiacich s týmito konaniami a ich predkladanie riaditeľovi odboru, príprava rozhodnutí a iných písomností na zverejnenie na webovom sídle úradu, ako aj zabezpečovanie ďalších súvisiacich vnútorných postupov úradu;
• zabezpečuje zverejnenie informácií o konaniach podľa zákona o verejnom obstarávaní, o vydaní predbežného opatrenia vrátane informácie o tom, že úrad rozhodnutím o predbežnom opatrení rozhodol, že lehoty, ktoré určil kontrolovaný, a lehoty voči kontrolovanému neplynú a tiež informáciu o poslednom dni lehoty na vydanie rozhodnutia v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní vo vestníku;
• zabezpečuje zverejnenie rozhodnutí vydaných v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní na webovom sídle úradu;
• vydávanie rozhodnutí v správnom konaní o uložení poriadkovej pokuty podľa zákona o verejnom obstarávaní;
• zabezpečenie postúpenia výsledkov kontrolnej alebo posudzovacej činnosti príslušnému organizačnému útvaru úradu, v prípade takých zistení, ktoré toto postúpenie odôvodňujú, vrátane výsledkov odôvodňujúcich spracovanie návrhu na určenie neplatnosti zmluvy;
• vedenie evidencie vydaných rozhodnutí v konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní, rozhodnutí o uložení poriadkovej pokuty, vyznačovanie právoplatnosti a vykonateľnosti rozhodnutí a postúpenie rozhodnutí príslušným oragnizačným útvarom úradu;
• spracúvanie návrhov podnetov na začatie správneho konania, ak skutočnosti zistené v príslušnom konaní podľa zákona o verejnom obstarávaní nasvedčujú, že došlo k spáchaniu správneho deliktu podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich podávanie príslušnému organizačnému útvaru úradu;
• písomné informovanie príslušného organizačného útvaru o právoplatnosti rozhodnutí vydaných úradom podľa zákona o verejnom obstarávaní v konaniach o preskúmanie úkonov kontrolovaného na základe námietok a v konaní o námietkach;
• skúmanie včasnosti pripísania kaucie v súvislosti s doručením námietok v lehote ustanovenej zákonom o verejnom obstarávaní na účet úradu v Štátnej pokladnici;
• spracúvanie návrhov rozhodnutí v správnom konaní o uložení poriadkovej pokuty podľa zákona o verejnom obstarávaní a ich predkladanie riaditeľovi odboru;
• sledovanie plnenia povinností uložených rozhodnutiami úradu v rámci pôsobnosti odboru;
• vybavenie požiadaviek orgánu Európskej únie podľa zákona o verejnom obstarávaní o nápravu, vypracováva podklady, resp. podieľa sa na vypracovaní oznámení a informácií súvisiacich s opravným mechanizmom podľa zákona o verejnom obstarávaní a predkladá príslušnú dokumentáciu;
• vykonávanie oprávnených činností za základe dožiadaní riadiacich orgánov, sprostredkovateľských orgánov, implementačných agentúr a iných orgánov štátnej správy na základe zákonnej povinnosti alebo uzavretej dohody o spolupráci;
• vykonávanie činností súvisiacich s určovaním zásad alebo postupov čerpania prostriedkov Európskej únie;
• organizovanie, riadenie, kontrolovanie, hodnotenie vykonávania štátnej služby podriadeného štátneho zamestnanca;
• riadenie oddelenia a zodpovednosť za činnosť oddelenia;
• zabezpečovanie činnosti oddelenia tak, aby v príslušných konaniach boli dodržané lehoty vyplývajúce zo zákona o verejnom obstarávaní;
• riadenie činnosti kontrolnej skupiny pri výkone kontroly vo vyhlásených postupoch verejného obstarávania alebo pri zadávaní zákaziek;
• predchádzanie akýmkoľvek prípadom, ktoré by mohli mať za následok nesplnenie zverených pracovných úloh riadne a včas;
• zastupuje riaditeľa odboru dohľadu v rozsahu zverených kompetencií riaditeľom odboru dohľadu a to aj v čase jeho prítomnosti;
• plnenie a zabezpečovanie plnenia pokynov riaditeľa odboru.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Áno
Vzdelanie:
vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
vyžaduje sa pre stupeň utajenia „Vyhradené“ u vybraného úspešného uchádzača po jeho prijatí na obsadzované miesto

Ďalšie požiadavky:

Doplňujúce informácie:
oprávnenie oboznamovať sa s utajovanými skutočnosťami minimálne stupňa utajenia "Vyhradené" podľa zákona č. 215/2004 Z. z.

• znalosť zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov;
• znalosť zákona č. 25/2006 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
• znalosť zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (Správny poriadok) v znení neskorších predpisov;
• znalosť zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov;
• Ústavný zákon č. 460/1992 Zb. Ústava Slovenskej republiky v znení neskorších ústavných zákonov.

Schopnosti a osobnostné vlastnosti vyžadované v zmysle opisu obsadzovaného štátnozamestnaneckého miesta:
analytické, koncepčné a strategické myslenie; riadiace schopnosti; schopnosť pracovať pod tlakom; rozhodovacia schopnosť; komunikačné zručnosti.


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Úrad pre verejné obstarávanie Ružová dolina 10 821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
apríl - máj 2021
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Úrad pre verejné obstarávanie Ružová dolina 10 821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Martina Hantáková
Telefónne číslo:
+421250264275