Predmetom zákazky je zabezpečenie plnenia úloh certifikačného orgánu Pôdohospodárskej platobnej agentúry vo vzťahu k výdavkom financovaným z Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu (ďalej len EPZF) a z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (ďalej len EPFRV) na finančné roky 2022-2024. Odôvodnenie nerozdelenia zákazky podľa § 28 ZVO Pri zvažovaní ne/rozdelenia zákazky na časti VO dostatočne zvážil všetky okolnosti, a predovšetkým však požiadavky vyplývajúce z legislatívy Európskeho únie. Verejný obstarávateľ (ďalej aj VO") nerozdelil zákazku, pretože v súlade s platnou legislatívou Európskej únie musí určiť iba jeden certifikačný orgán, ktorý vykonáva komplex na seba nadväzujúcich činností, ktorých výsledkom je poskytnutie stanovísk (výrokov audítora) k účtovným závierkam poľnohospodárskych fondov za príslušný finančný rok. Rozdelenie zákazky na časti preto nie je prípustné, t. j. je objektívne nerealizovateľné. Legislatíva EÚ: Podľa článku 9 nariadenia (EÚ) č. 1306/2013 je certifikačný orgán verejný alebo súkromný audítorský orgán určený členským štátom. Ak ide o súkromný audítorský orgán a ak sa to vyžaduje podľa uplatniteľného práva Únie alebo vnútroštátneho práva, vyberá ho členský štát prostredníctvom verejného výberového konania. Vzhľadom na vyššie uvedené je nerozdelenie predmetu zákazky na časti opodstatnené, odôvodnené a nepredstavuje porušenie princípov verejného obstarávania, ani obmedzujúce hospodársku súťaž. Navyše je možné, aby ponuku predložila aj skupina dodávateľov tvorená viacerými hospodárskymi subjektmi. VO je presvedčený, že aktuálne na trhu pôsobí dostatok hospodárskych subjektov, ktoré dokážu poskytnúť celý predmet zákazky ako celok a na trhu existuje vhodné prostredie na realizáciu hospodárskej súťaže ako celku.. Predmetom zákazky je zabezpečenie plnenia úloh certifikačného orgánu Pôdohospodárskej platobnej agentúry vo vzťahu k výdavkom financovaným z Európskeho poľnohospodárskeho záručného fondu (ďalej len EPZF) a z Európskeho poľnohospodárskeho fondu pre rozvoj vidieka (ďalej len EPFRV) na finančné roky 2022-2024. Podrobný opis predmetu zákazky je uvedený v súťažných podkladoch, a to je súčasťou prílohy č. 1 Zmluvy o poskytnutí služieb.
1.VO pri zad. zákazky stanovuje elektronickú komunikáciu (EK), ktorá sa realizuje cez systém elektr. verej. obstarávania (IS EVO verzia 18.0) - https://www.uvo.gov.sk/viacoisevo-5f6.html. 2.Postup je upravený v príručke pre záujemcu/uchádzača (Z/U), ktorá je zverejnená na stránke portálu EVO https://www.uvo.gov.sk/viac-o-is-evo/prirucky-5f7.html . 3.Pre účasť v tejto zákazke je potrebné, aby si Z vytvoril účet v IS ÚVO https://www.uvo.gov.sk/registracia. V prípade, ak hosp. subjekt/HS, za ktorého Z predkladá dokumenty/ponuky ešte nie je registrovaný v IS ÚVO, je potrebné HS po prihlásení do IS ÚVO zaregistrovať https://www.uvo.gov.sk/private/hospodarske-subjekty. 4.Súťažné podklady/SP sú prístupné v profile VO a v IS EVO. Z/U má priamy a neobmedzený prístup k SP, a preto ich VO nebude poskytovať v listinnej podobe. 5.Akékoľvek vysvetľovanie v tejto zákazke sa realizuje elektr. cez IS EVO verzia 18.0. Telef. kontakty slúžia len na potvrdenie funkčnosti IS, či informácií o doručení a pod., nie na vysvetľovanie. 6.EK môže prebiehať aj cez iné IS alebo podľa zákona č. 305/2013 Z. z. o elektr. podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a dopl. niektorých zákonov do elektronickej schránky U. 7.V prípade otázok týkajúcich sa IS EVO môžu Z/U požiadať o pomoc s prácou v IS EVO elektr. na e-mail. adrese helpdesk_evo@uvo.gov.sk prípadne telef. počas prac. dní v čase od 08:00 do 16:00 hod.na 02 502 64 370. 8.VO odporúča Z/U sledovať aktualiz. info týkajúce sa IS EVO na web sídle ÚVO. 9.VO upozorňuje Z/U, že ponuky sa predkladajú elektr. výlučne cez IS EVO verzia 18.0. 10.Od Z/U sa bude požadovať predloženie originálov elektronických dokladov cez IS EVO, buď: a) vydaných v elektronickej podobe, a/alebo b) vydaných listinne, transformovaných zaručenou konverziou podľa zákona č. 305/2013 Z. z. o elektr. podobe výkonu pôsobnosti orgánov verej. moci a o zmene a dopl. niekt. zákonov (zákon o e-Governmente) v platnom znení. 11.Z/U môže nahradiť doklady na preukázanie splnenia PÚ určené VO Jednotným európskym dokumentom - JED v zmysle § 39 ZVO. JED je možné nájsť na https://www.uvo.gov.sk/legislativametodikadohlad/ jednotny-europsky-dokument-605.html, v ktorom vyhlási, že spĺňa všetky PÚ určené VO a poskytne VO na požiadanie doklady, ktoré JEDom nahradil. 12.Ak U preukazuje splnenie PÚ JED, v časti IV JED môže vyplniť len oddiel: Globálny údaj pre všetky PÚ bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely častí IV JED. 13.doplnenie PÚ podľa § 34 ods. 3 ZVO v bode III.1.3) Z pís. zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvy. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie tech. alebo odb. spôsobilosti, musí preukázať splnenie PÚ týkajúce sa osob. postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 ZVO; oprávnenie poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, na ktorú boli kapacity U poskytnuté. 14. doplnenie min. pož. na Kľ. E č. 3 k bodu III.1.3) ozn. -skúsenosti s projektmi na úrovni orgánu štátnej alebo verejnej správy v ČŠ EÚ, ktoré zahŕňali vzorkovanie množiny dát/výber vzorky (sampling), preukázané CV s uvedením ZP, -platný C v oblasti výkonu auditu v štátnej správe - Certifikovaný audítor štátnej správy (CGAP Certified Government Auditing Professional) alebo iný obdobný medzin. C, napr. CIA - Certified Internal Auditor, ACCA - Association of Certified Chartered Accountants. 15.V prípade, ak nedošlo k predloženiu dokladov preukazujúcich splnenie PÚ skôr podľa § 55 ods.1 ZVO, VO bude po vyhodnotení ponúk vyhodnocovať PÚ stanovené v tomto oznámení u U, ktorý sa umiestnil na prvom mieste v poradí. 16.VO vylúči z ver. obstarávania U/Z, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že U/Z uzavrel v danom VO s iným HS dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž - podľa § 40 ods. 6 písm. g) ZVO. 17.Predmetné VO sa netýka zeleného VO, obstarávania inovácií, ani obstarávania zameraného na sociálne aspekty.