Výber Správcov fondov na implementáciu Ekvitného nástroja na podporu Aktivít sociálnej ekonomiky
Predmetom zákazky je vykonávanie činností Správcu fondu súvisiacich s implementáciou Ekvitného nástroja na podporu Aktivít sociálnej ekonomiky. Správca fondu bude zodpovedný najmä za vyhľadávanie, Štrukturovanie, Riadenie a Realizáciu investícií z Fondu na podporu Aktivít sociálnej ekonomiky.. Predmetom zákazky je vykonávanie činností Správcu fondu súvisiacich s implementáciou Ekvitného nástroja na podporu Aktivít sociálnej ekonomiky. Cieľom Ekvitného nástroja je podporiť sociálne podniky a podniky sociálneho dosahu, vykonávajúce aktivity v Slovenskej republike, ktoré v dôsledku svojej orientácie v prvom rade na pozitívny sociálny vplyv a až v druhom rade na zisk nemajú dostatočný prístup na finančné a kapitálové trhy a vo väčšine prípadov nemajú možnosť získať financovanie z tradičných zdrojov, čo im znemožňuje realizovať ich podnikateľské zámery. Ekvitný nástroj má formu investičného fondu, do ktorého investuje finančné prostriedky National Development Fund II., a.s. (ďalej len NDF II.), ako aj Správca fondu (mimo iného za účelom zosúladenia záujmov). Úlohou Správcu fondu bude vyhľadávať investičné príležitosti v širšom priestore sociálnej ekonomiky, zodpovedať za Rozhodovanie o investíciách z Fondu do tohto priestoru a následne za Štrukturovanie, Riadenie a Realizáciu týchto investícií. Špecifikácia technických vlastností predmetu zákazky sa nachádza v Súťažných podkladoch. Verejný obstarávateľ uzavrie jednotlivo Zmluvu o investičnom fonde pre Fond na podporu Aktivít sociálnej ekonomiky s 2 (dvoma) Správcami fondov, ktorými sa stanú, alebo ktorých založia uchádzači, ktorí sa umiestnili v poradí na prvom až druhom mieste. Verejný obstarávateľ môže uzavrieť zmluvy aj s menším počtom Správcov fondov, ak menej než 2 (dvaja) uchádzači podali svoje ponuky, alebo menej než 2 (dve) ponuky zodpovedajú požiadavkám na predmet zákazky a spĺňajú podmienky účasti uvedené v tomto dokumente. Celková alokácia Verejného obstarávateľa na Ekvitný nástroj (ďalej aj Celková alokácia) vo výške 22 597 396,94 EUR pozostáva z Hrubej alokácie na Ekvitný nástroj vo výške 20 904 159,98 EUR a z Technickej podpory podľa článku 37 ods. 7 Všeobecného nariadenia vo výške 1 693 236,96 EUR, teda na každého Uchádzača jednotlivo z hrubej alokácie vo výške 10 452 079,99 EUR a Technickej podpory vo výške 846 618,48 EUR. Hrubá alokácia pozostáva z Čistej alokácie na Ekvitný nástroj vo výške 16 932 369,59 EUR a z maximálnej možnej alokácie na odmeny Správcov fondov vo výške 3 971 790,40 EUR, teda na každého Uchádzača jednotlivo z čistej alokácie vo výške 8 466 184,79 EUR a z maximálnej možnej alokácie na odmeny vo výške 1 985 895,20 EUR. Vzhľadom na vyššie uvedené je predpokladaná hodnota zákazky určená ako súčet maximálnej možnej alokácie na odmeny Správcov a Technickej podpory podľa článku 37 ods. 7 Všeobecného nariadenia, teda 3 971 790,40 EUR + 1 693 236,96 EUR = 5 665 027,36 EUR, ďalej vynásobený dvoma vzhľadom na možnosť uplatnenia opcie teda predpokladaná hodnota zákazky celkovo vrátane tejto opcie je 5 665 027,36 EUR x 2 = 11 330 054,71 EUR.
Ekvitný nástroj je spolufinancovaný zo zdrojov EŠIF a štátneho rozpočtu, a preto podlieha regulácii a požiadavkám, ktoré sa na EŠIF vzťahujú, rovnako ako podlieha aj národným pravidlám týkajúcim sa oprávnených výdavkov z Operačného programu Ľudské zdroje. Verejný obstarávateľ pri zadávaní zákazky stanovuje elektronickú komunikáciu, ktorá sa realizuje prostredníctvom systému elektronického verejného obstarávania (systém EVO ver. 18) https://www.uvo.gov.sk/portal-systemu-evo-5f5.html Akékoľvek vysvetľovanie v tejto zákazke sa realizuje elektronicky, a to výlučne prostredníctvom systému EVO. Telefonické kontakty slúžia len na potvrdenie funkčnosti systému, či informácií o doručení a pod., nie na vysvetľovanie. V prípade potreby môžu záujemcovia alebo uchádzači elektronicky požiadať o pomoc s prácou v systéme EVO na emailovej adrese helpdesku: helpdesk_evo@uvo.gov.sk. V prípade zistenia alebo akéhokoľvek podozrenia z neštandardného správania sa systému EVO môžu záujemcovia alebo uchádzači stiahnuť si do svojho počítača formulár pre hlásenie porúch http://www.evo.gov.sk/RepErEVOEX.html, ktorý je zverejnený na stránke portálu EVO https://evo.gov.sk. v položke menu Hlásenie porúch a formulár elektronicky zaslať na e-mailovú adresu helpdesku: helpdesk_evo@uvo.gov.sk. Verejný obstarávateľ vylúči z verejného obstarávania uchádzača, ak na základe dôveryhodných informácií má dôvodné podozrenie, že uchádzač uzavrel v tomto verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž. Podrobnejšie informácie sú v súťažných podkladoch. Uchádzač nemôže byť zároveň členom skupiny dodávateľov, ktorá predkladá inú ponuku, ani subdodávateľom iného uchádzača. V prípade, ak uchádzač využije pri plnení zmluvy subdodávateľov (§ 41), bude úspešný uchádzač povinný pred uzavretím zmluvy preukázať, že ním navrhovaný subdodávateľ spĺňal podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia a neexistovali u neho dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až h) a ods. 7 ZVO. Predpokladaná hodnota zákazky uvedená v tomto Oznámení je stanovená ako maximálna. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo nepodpísať Zmluvu o dielo, ak cenová ponuka úspešného uchádzača bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky. Zákazka bude zadaná postupom verejnej súťaže podľa § 66 ods. 7 zákona o verejnom obstarávaní. Podrobné informácie o kritériách na vyhodnotenie ponúk sú uvedené v súťažných podkladoch.