Na danom území došlo v júli 2020 po intenzívnych dažďoch k rozplaveniu časti bočného násypu v mieste existujúceho rámového priepustu v km 55,088 - 55,138, a to bočným sezónnym bezmenným prítokom Demänovky. Uvedená svahová porucha dosahuje dĺžky cca 35,0-40,0 m. Odlučná hrana poruchy má zvislý, mierne oblúkovitý tvar a zasahuje lokálne do časti profilu vozovky. Na základe výsledkov vyplývajúcich z inžinierskogeologického prieskumu navrhujeme stabilitu cesty zabezpečiť pomocou jednoradovej mikropilótovej steny zo železobetónovým vencom (múrikom) založenom na zvislých mikropilótach. U navrhovanej steny budú mikropilóty osovo vzdialené 0,90 m. Uvedená stena bude kotvená pomocou tyčových kotiev osovo vzdialených á 2,70 m. Lícna strana venca bude bez zvláštnej povrchovej úpravy.
Vzhľadom na podmienky účasti, technické špecifikácie, kritériá na vyhodnotenie ponúk alebo podmienky plnenia zmluvy, nie je predmetné VO zelené, obstarávanie inovácií ani zamerané na sociálne aspekty.