Tvorba štátnej politiky vrátane koncepčnej činnosti alebo tvorba pozičných dokumentov na úrovni ministerstva.
V rámci koncepčných a koordinačných činností zabezpečuje najmä:
a) tvorbu a presadzovanie strategických environmentálnych zámerov a záväzkov, vyplývajúcich pre SR z rezolúcií a programov OSN (najmä Agenda 2030), UNEP, UNESCO, EÚ
b) tvorbu programov, plánov a právnych predpisov a ich uplatňovanie, týkajúcich sa environmentálnej výchovy, vzdelávania a osvety, najmä v oblasti vysokých škôl a celoživotného vzdelávania
c) environmentálnu výchovu v rámci systému vysokých škôl, celoživotného vzdelávania, vedy a výskumu koordinovaného MŠVVaŠ SR a UPVII SR a v spolupráci s MPSVaR SR a UPVII posudzovanie príslušných programov a projektov na podporu vedy a výskum
vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť
Koncepčná a koordinačná činnosť v oblasti štátnej služby na úrovni ministerstva V rámci koncepčných a koordinačných činností zabezpečuje najmä: koordináciu rozvoja environmentálnej výchovy v rezortných organizáciách, najmä týkajúcej sa spolupráce s vysokými školami a celoživotného vzdelávania, predovšetkým SAŽP, SMOPaJ, ZOO Bojnice, ŠOP SR, SVP, SHMÚ. Koordináciu rozvoja environmentálnej výchovy v spolupráci so zahraničnými partnermi, súkromným sektorom a mimovládnymi organizáciami. Koncepčné a koordinačné činnosti v oblasti vedy a vzdelávania (spolupráca s MŠVVaŠ SR, ÚPVII SR, Rada vlády pre vedecko-technické informácie, Agentúra na podporu vývoja a výskumu) V rámci ostatných činností zabezpečuje najmä: účasť v komisiách OSN a jeho organizácií, EÚ, MŠVVaŠ SR, UPVII a MK SR; gestorstvo v rámci MŽP SR zákona č. 61/2000 Z.z. o osvete, zákona č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon), zákona 131/2002 Z.z. o vysokých školách a kultúrneho piliera TUR; úlohy vyplývajúce z uznesení vlády SR a PV; vypracovávanie pripomienok a stanovísk k návrhom všeobecne záväzných právnych predpisov ku koncepčným a iným odborným materiálom ministerstva a iných ústredných orgánov štátnej správy; vypracúvanie príslušných častí súhrnných environmentálnych koncepcií, plánov, správ; činnosti, súvisiace s monitorovaním a hodnotením programovej štruktúry. Operatívna súčinnosť pri zabezpečovaní ďalších koordinačných, odborných a administratívnych úloh sekcie podľa pokynu nadriadeného. Schopnosti a osobnostné vlastnosti: Analytické, koncepčné a strategické myslenie; samostatnosť; iniciatívnosť; svedomitosť a spoľahlivosť; adaptabilita a flexibilita.
Uznesenie vlády č. 1091/2007 k návrhu stratégie uplatňovania dobrovoľných nástrojov environmentálnej politiky v SR, 7. Environmentálny akčný program EÚ, ť Akčný plán EÚ
pre ekoinovácie, Akčný plán EÚ pre obehové hospodárstvo, zákon č. 17/1992 Zb. o životnom prostredí v znení neskorších predpisov, nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 66/2010 z 25. novembra 2009 o environmentálnej značke EÚ, zákon č. 469/2002 Z. z.
o environmentálnom označovaní výrobkov v znení neskorších predpisov, nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1221/2009 z 25. novembra 2009 o dobrovoľnej účasti organizácií v schéme Spoločenstva pre environmentálne manažérstvo a audit (EMAS), zákon č. 351/2012 Z. z. o environmentálnom overovaní a registrácii organizácií v schéme Európskej únie pre environmentálne manažérstvo a audit a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Národný akčný plán pre zelené verejné obstarávanie v Slovenskej republike na roky 2016-2020. správa o životnom prostredí.