Výberové konanie

VK/2020/936 - hlavný referent


Detaily výberového konania


Názov:
VK/2020/936 - hlavný referent

Aktuálny stav:
Vyhlásený výsledok - neúspeÅ¡né
Druh výberového konania:
užšie vnútorné výberové konanie
Počet obsadzovaných miest:
1
Dátum vyhlásenia:
13. Marec 2020
Termín na podanie žiadosti:
20. Marec 2020

Služobný úrad:
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky
Sídlo služobného úradu:
Pribinova 2 Bratislava - mestská časť Staré Mesto 81272
Organizačný útvar:
Oddelenie dokladov odboru poriadkovej polície Okresného riaditeľstva Policajného zboru vo Zvolene - vysunuté pracovisko Krupina
Nadriadený organizačný útvar:
Krajské riaditeľstvo Policajného zboru v Banskej Bystrici
Okruh uchádzačov:
štátni zamestnanci a nadbytoční štátni zamestnanci služobného úradu, ktorý vyhlasuje výberové konanie

Odbor štátnej služby:
2.17 - Vnútro
Funkcia:
hlavný referent
Vedúci štátny zamestnanec:
Druh štátnej služby:
stála štátna služba
Miesto výkonu:
  Krupina

Najnáročnejšia činnosť:

Odborná príprava rozhodnutí v prvom stupni správneho konania.
Odborná príprava rozhodnutí ako podklad do súdneho konania. Odborná činnosť
vyžadujúca spoluprácu s inými organizačnými útvarmi aj mimo služobného úradu.
Vybavovanie odbornej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie,
rozhodovanie alebo kontrolu v rámci viacerých organizačných útvarov.

Detaily:

1. vykonáva odborné činnosti:
a) na úseku pasovej agendy, vrátane prvostupňových rozhodnutí,
b) na úseku evidovania vodičov a osôb, ktoré nie sú držiteľmi VP a dopustili sa priestupku
proti BCP, poskytuje súčinnosť pri zadržaní VP na základe exekučného príkazu,
c) na úseku občianskych preukazov, opravuje chybné údaje v registri obyvateľov,
2. vykováva prácu mimo miesta vykonávania štátnej služby, s mobilným pracoviskom pri
vybavovaní žiadostí o vydanie OP, CP pre občanov dlhodobo pripútaných na lôžko.
3. ako registračná autorita vydáva potvrdenia o prevzatí certifikátov na eID, zrušuje
certifikáty na eID.
4. v rámci DSA preveruje, rozhoduje a vydáva VP za VP vydané v cudzine v rámci EHP
aj mimo EHP.
5. samostatne sa vzdeláva, absolvuje online kurzy v rámci moderných technológií,
eLearning .
6. prijíma, preveruje žiadosti a rozhoduje o žiadostiach občanov o vydanie cestovných
dokladov.
7. prijíma a preveruje žiadosti o vydanie VP, medzinárodných VP.
8. prijíma doklady potrebné k vydaniu OP, kontroluje ich úplnosť a správnosť a prijíma
žiadosti o vydanie OP.
9. pracuje s informačným systémom REGOB, DSA, CDO, EVO a iné.
10. vedenie registratúrneho denníka.
11. preberanie dokladov z národného personalizačného centra a kontrola ich úplnosti.
12. vydávanie vodičských preukazov, medzinárodných vodičských preukazov, cestovných
pasov, občianskych preukazov a OEV časť I občanovi.
13. aktualizácia údajov o občanovi v počítačovej sieti na základe došlých hlásení ( trvalý,
prechodný pobyt, rodné, sobášne a úmrtné listy, resp. iných zmien ).
14. aktualizácia ZEP ( zaručený elektronický podpis ) a informovanie stránok o spôsobe jeho
vyhotovenia, a o spôsobe a postupe používania elektronického podpisu v obchodnom
a administratívnom styku .
Vybavovanie čiastkovej agendy vo vymedzenom úseku tvoriacej podklad na riadenie,
rozhodovanie alebo kontrolu vyžadujúcu koordinovanie činnosti.
Zamestnanec oddelenia dokladov prijíma žiadosť o vydanie občianskeho preukazu
alebo cestovného pasu bezvládneho občana a prostredníctvom mobilného pracoviska po
dohode so žiadateľom fotografuje osoby pripútané na lôžko v rôznych zariadeniach
alebo v mieste trvalého pobytu v podmienkach v akých žijú.
Lustrácia v evidenciách. Príjem hlásení o strate, krádeží dokladov, ich evidencia.
Preberanie a kontrola vyhotovených dokladov z národného personalizačného centra.
Určovanie, výber správnych poplatkov, objasňovanie a prejednávanie priestupkov na
úseku dokladov. Zabezpečuje a zodpovedá za utajované skutočnosti vo vymedzenom
rozsahu. Eviduje blokované osoby a dbá na ich aktualizáciu. Vedie evidenciu súvisiacu
s činnosťou na úseku dokladov. Prijíma a vybavuje dožiadania pre štátne orgány,
organizácie, pre právnické a fyzické osoby. Výkon činností súvisiacich so štatistickým
vykazovaním na úseku dokladov a evidencie obyvateľov. Plnenie pokynov
nadriadeného pracovníka v rámci úloh oddelenia dokladov ako i plnenie iných úloh
podľa pokynu nadriadeného.


Predpoklady:

vek najmenej 18 rokov a menej ako 65 rokov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu ovládanie štátneho jazyka bezúhonnosť

Odpis z registra trestov:
Nie
Vzdelanie:
úplné stredné všeobecné vzdelanie alebo úplné stredné odborné vzdelanie
Študijný odbor:
nie je bližšie určený
Osobitný kv. predpoklad:
nevyžaduje sa
Cudzí jazyk:
Nie
Zdravotná spôsobilosť:
Nie

Na obsadzovanom mieste môže štátnu službu vykonávať len štátny občan Slovenskej republiky:
Nie
Vyžaduje sa oprávnenie na oboznamovanie sa s utajovanými skutočnosťami:
vyžaduje sa pre stupeň utajenia „Vyhradené“ u vybraného úspešného uchádzača po jeho prijatí na obsadzované miesto

Ďalšie požiadavky:

Znalosti všeobecne záväzných právnych predpisov a právnych predpisov z príslušného odboru štátnej služby: Zákon č. 647/2007 Z.z. o cestovných dokladoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 395/2019 Z. z. o občianskych preukazoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Nariadenie Prezidenta PZ č. 23/2012 o postupe pri vydávaní VP, MVP CP a OP, Zákon č. 71/1967 Z. z. o správnom konaní. Znalosti Ústavy Slovenskej republiky (č. 460/1992 Zb. v znení neskorších predpisov), zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám v znení neskorších predpisov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 55/2017 Z. z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Počítačové znalosti: MS Office – mierne pokročilý, Microsoft Outlook – mierne pokročilý, Internet – užívateľ
Schopnosti a osobnostné vlastnosti: svedomitosť a spoľahlivosť, samostatnosť, adaptabilita, flexibilnosť, rozhodovacia schopnosť, komunikačné zručnosti


Miesto na podanie elektronickej žiadosti:
https://open.slovensko.sk/vk
Miesto na podanie papierovej žiadosti:
Centrum podpory Banská Bystrica oddelenie personálne ul. 9. mája č. 1 974 86 Banská Bystrica
Predpokladaný termín uskutočnenia výberového konania:
apríl/máj 2020
Predpokladané miesto uskutočnenia výberového konania:
Krajské riaditeľstvo Policajného zboru ul. 9. mája č. 1 974 86 Banská Bystrica
Spôsob vykonania výberového konania:
ústna časť

Kontaktná osoba


Meno:
Mgr Monika Prievalská
Telefónne číslo:
+4219615323